Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
#2632999
Leuke stunt. Daar trappen vast wel mensen in.
Meestal zo ongeveer  :P rondom de paasdagen, bij voorkeur er ietsje voor...  :biggrin2: zijn er altijd veel jonge hennen aan de leg. Anders krijgen ze al die eieren niet op tijd gelegd.
Zo na de paasdagen is de kip ineens in de aanbieding. ::)
Door ashley
#2633004
eelke schreef: Uitleggen wat een hen is hebben we hier laatst op bp trouwens ook nog gedaan  :biggrin2:

Oh en weet je he. Hennen leggen ook eieren als er geen haan bij is! (nou ja, de mijne niet want die zijn met pensioen)
Dat meen je niet  ::) :P
#2633171
Mijn jonge hennetjes beginnen ook altijd met kleine eitjes, dan komen de hele grote met dubbele dooiers en dan gaan ze normaal leggen en dan gaan ze na een jaar of twee dood  :-X Nu wil ik barnevelders  8)
Door Lida. S
#2633182
Een collega van mij durfde de eieren van mijn kippen niet te eten omdat ik een haan bij de kippen had lopen. Ze was ervan overtuigd dat het kuiken al in het ei zat als de kip het ei ging leggen. Want, zo redeneerde ze: eerst wordt het kuiken 'gevormd' en dan komt de schaal er omheen. Het sperma van de haan kan toch niet door een eierschaal?
Door eelke
#2633185
Lida. S schreef: Een collega van mij durfde de eieren van mijn kippen niet te eten omdat ik een haan bij de kippen had lopen. Ze was ervan overtuigd dat het kuiken al in het ei zat als de kip het ei ging leggen. Want, zo redeneerde ze: eerst wordt het kuiken 'gevormd' en dan komt de schaal er omheen. Het sperma van de haan kan toch niet door een eierschaal?
Als je het een dagje te lang laat liggen zit er wel een bloedpuntje in het ei :P
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2633193
Lida. S schreef: Een collega van mij durfde de eieren van mijn kippen niet te eten omdat ik een haan bij de kippen had lopen. Ze was ervan overtuigd dat het kuiken al in het ei zat als de kip het ei ging leggen. Want, zo redeneerde ze: eerst wordt het kuiken 'gevormd' en dan komt de schaal er omheen. Het sperma van de haan kan toch niet door een eierschaal?
Wahaha. Dat meen je niet, hoe komt die collega daar nou bij  :o ;D 


Ik denk dat ik maar de eitjes van onze kippen als 'verse hennen eitjes' ga verkopen. Ze zijn klein, dat zullen ze ook blijven, maar o zo lekker!

En ze zijn nu zo net voor de pasen toch echt lekker aan de leg, dat klopt dan weer wel.  :P
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2633199
BAH! Dat doet me denken aan de eitjes die ik eens op een boerderij had gekocht toen we op vakantie waren. Er waren nog wat eitjes over en die nam ik mee naar huis. Eenmaal thuis een lekker eitje bakken (dacht ik) Na het tikken van het eitje lag er ineens een kuiken , nog niet helemaal volgroeid, in mijn koekenpan.  :-X Die dag heb ik even geen eitjes gegeten.
Door Lida. S
#2633207
Ik heb ze overigens eens wijs gemaakt dat ik de kippen moest melken en dat ik van die melk kippenkaas maakte. Heel exclusief. Het werd blindelings geloofd en ik had de kippenkaas voor 5 euro per ons kunnen verkopen. Helaas gaven mijn kippen geen melk meer.
Door ashley
#2633218
WillyP schreef: BAH! Dat doet me denken aan de eitjes die ik eens op een boerderij had gekocht toen we op vakantie waren. Er waren nog wat eitjes over en die nam ik mee naar huis. Eenmaal thuis een lekker eitje bakken (dacht ik) Na het tikken van het eitje lag er ineens een kuiken , nog niet helemaal volgroeid, in mijn koekenpan.  :-X Die dag heb ik even geen eitjes gegeten.
Jak  :puke: Dat heb ik een keer gehad met een eitje van 1 van mijn krieltjes. Wel elke dag braaf eitjes geraapt maar telkens deze over het hoofd gezien schijnbaar. In ene had ik die dus wel te pakken.......Heb lange tijd geen ei gegeten  :-X
Door eelke
#2633219
Lida. S schreef: Ik heb ze overigens eens wijs gemaakt dat ik de kippen moest melken en dat ik van die melk kippenkaas maakte. Heel exclusief. Het werd blindelings geloofd en ik had de kippenkaas voor 5 euro per ons kunnen verkopen. Helaas gaven mijn kippen geen melk meer.
Ohw geweldig!!!  :biggrin2:
Door jasmijn
#2633240
Toen ik op een agrarisch school zat waren er een paar studenten die een kippen werkgroep oprichten en dan de eieren verkochten, omdat het biologiese was moesten er ook hanen bij omdat dat fijner is voor de kippen.

Toen een keer een van die studenten een haan een kip zag dekken zei hij " a goedzo de haan heeft gedekt nu kan die kip eieren gaan leggen"

Hij geloofden namelijk dat zonder haan een kip geen eieren legde  :o en dan doe je dus een agrarisch opleiding hè  ::)

Sterker nog toen iemand anders hem daar in verbeterde geloofden hij het niet en is hij iedreen langs gegaan om te vragen of het waar was  :doh: hij is toen wel een beetje heel erg uitgelachen, vooral omdat hij maar bleef beweren dat hij gelijke had  ::) ( diepe zucht )
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2633321
WillyP schreef: BAH! Dat doet me denken aan de eitjes die ik eens op een boerderij had gekocht toen we op vakantie waren. Er waren nog wat eitjes over en die nam ik mee naar huis. Eenmaal thuis een lekker eitje bakken (dacht ik) Na het tikken van het eitje lag er ineens een kuiken , nog niet helemaal volgroeid, in mijn koekenpan.  :-X Die dag heb ik even geen eitjes gegeten.
Dat heb ik op stage ook gehad. Gooooooooooooooor! Heeft bij mij langer dan een dag geduurd voordat ik weer eieren wilde eten. En dan alleen als de staleigenaar de eieren in de pan tikte en het echt een ei bleek te zijn  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door