Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2255508
@Pearlsofpasion: als het goed is kun je bij tanger in hunwebsite menu de aanbiedingen aanklikken op site, aanbiedingen zijn meestal per 2 weken.
De kippenvleugels zijn nu hier in NL in de aanbieding voor 1,65 de kg dacht ik, hopelijk in antwerpen ook als ze de aanbiedingen gelijk trekken.
Kwalitatief gezien hebben ze altijd mooi vlees hier in NL, hier slachten ze zelf. Ben wel tevreden over hun vlees.
#2255898
pearlsofpassion schreef: Shoppingcenter Den Tir.
Vond ik in een artikel. Ik kan er ook niets specifieks (site of zo) over vinden, maar er zijn wel krantartikels die erover gaan. Daarin zeggen ze dat ze begin januari open gingen...
Waar zit dat? Ik ben wel bekend daar, maar meer qua gebieden.
flightleader schreef: Is het belangrijk dat Meneer Billy alle dagen bot binnenkrijgt? Vandaag wilde hij zijn kippenboutje niet opeten, heb nu wel een stuk konijnenrug voor deze avond. En het paardenvlees vond hij weer heel lekker.
Moeten niet, maar het wordt wel aangeraden je menu zo in te delen dat hij iedere dag een stukje vleesbot krijgt, afgewisseld met spiervlees of orgaan. Dit geeft de meest stabiele spijsvertering, ook hoe het er aan de andere kant weer uitkomt.
Een kippenpoot wordt hier ook te hard bevonden en gaat niet al het bot (het meeste niet zelfs) van op. Ik heb toch redelijk ervaren barfers dacht ik zo.
#2255908
Vleugels gaat hier wel zo goed als helemaal op. 1 klein middenstukje blijft er zo goed als altijd wel van liggen, ik ga er vanuit dat het te hard is. Je kan natuurlijk in den beginne de vleesbotten even goed hameren. De botjes crushen dan al en hoeft de kat minder hard zelf te kraken.
Vleesbotjes leren eten is 2 ledig. Enerzijds kaakkracht opbouwen om stevig genoeg het bot te kunnen kraken, anderzijds is het ook een speciale techniek die ze zich nog eigen moeten maken.

Vleesbotjes hameren is heel makkelijk.
Doe het vleesbotje in een zakje en doe dit dicht (goed omvouwen of dichtzippen bij een zipzak), zonder lucht.
Leg een houten slagersblok of stevige houten snijplank op je aanrecht.
Vouw een theedoek om het zakje waar het vleesbotje inzit.
Leg de gevulde theedoek op je slagersblok of snijplank.
Neem een stevige hamer en mep de inhoud van de theedoek goed aan moes.
Het zakje is tegen de spetters. De theedoek is tegen de herrie en voor meer grip. Het slagersblok of de snijplank is te bescherming van je aanrecht.
#2256872
Gisteren in de namiddag had Meneer Billy een haarbal overgegeven, daarna had hij niet echt zin om te eten. Zijn maaltijd om 23.00h ook geen zin om te eten...beetje saus van Bozita over en hij had toch een deel opgegeten. Deze morgen had hij ook geen zin om rauw te eten, heb hem toen wat applaws gegeven (ja, met zijn suiker moet ik een beetje opletten ivm met de insuline). De organen zijn geen probleem het is meer het spiervlees...
Had van Delhaize een kwartel mee en hij heeft daar uiteindelijk nog een 2 vleugels en een bil van gegeten met wat kip die ik er tussen had gesmokkeld  ;)
Gelukkig toont hij niet ziek, hij speelt met zijn nieuw speeltje dus maak ik mij geen echt zorgen, behalve misschien dat hij nog geen drolletje gedraaid heeft sinds gisteren.

Hoe lang moet je eigenlijk vlees invriezen voor je het serveert?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door