Groetjes Rosita
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Tips gevraagd,Hoi Rosita,
Het is nu bijna twee weken geleden dat Dayna's gebit is behandeld en ik ben bang dat de stukjes bot in carnibest toch te grof zijn voor mijn meisje om nog te eten. Telkens als ze van een klein schoteltje eet lijkt het net alsof er een stukje bot (denk ik) komt klem te zitten of haar pijn doet in de mond waardoor ze niet of met tegen zin verder eet (maakt ook een beweging met haar kopje, dit gebeurt haast bij elk schoteltje en had ze vroeger nooit). Ze heeft vrijdag al wel twee keer een klein schoteltje rauw op (toen gebeurde het ook) en eet het vandaag alleen maar weer uit de magnetron (ook dan heeft ze last met eten). Nu geef ik maar weer blik, maar is natuurlijk geen langtermijn oplossing. Morgen ga ik weer na de dierenarts om te zien of alles wel goed is genezen (zodat ik een ontsteking kan uitsluiten). Voor vanavond heb ik wat carnibest door de gehaktmolen gehaald (de kleinste gaatjes) en dat ziet er mooi fijn uit, ik denk niet dat dit nog voor problemen zal zorgen met eten. Nu komt mijn vraag: als ik een worstje van 250 gram door de molen haal blijft er een eetlepel achter met merendeels bot wat Dayna dus niet meer te eten krijgt (kan het misschien wel een paar keer opnieuw er door heen gooien zodat het wat minder wordt, maar dan toch nog een kleine eetlepel). Mijn vraag is kan dit kwaad op langtermijn :-/(met het balans enzo en een tekort). Ik moet wel zeggen dat de bibi die ze hiervoor kreeg naar mijn inzicht minder bot bevatte en dus meer vlees. Ik ben morgen van plan om carnibest te bellen en vragen of dit inderdaad kwaad kan, maar ik zou ook heel graag jullie mening willen horen. Als het nou wel kwaad kan dan heb ik al gedacht aan die nieuwe vervlees voeding van prins, zit volgens mij geen bot in en is toch nog beter dan brokken en blik, wat vinden jullie.
Groetjes Rosita
Ja, het is een moppie om te zien, maar hij hangt wel iedere dag nog in de gordijnen en heeft me een stem waar je U tegen zegt. Met Dayna gaat het trouwens geweldig goed. Ze is weer helemaal de oudeHoi Rosita,. Twee dagen terug had mevrouw niet meer zoveel trek in het blikvoer (het is een hele slimme kat) en besloot maar bij Nero te kijken of daar nog wat anders te halen viel. Helaas had hij al zijn eten al op en is ze toen toch maar blik gaan eten. Gisteren had Nero geen zin om gelijk te beginnen aan zijn eten en voor dat ik het wist zat Dayna heerlijk alles weg te happen (wel wat rustiger en met iets meer moeite dan vroeger, maar toch). Dus vanmorgen heb ik ook haar maar gewoon weer carnibest gegeven (ongemalen dus) en heeft ze heerlijk gegeten
. Ze krijgt nog wel antibiotica, maar als ze het zelf aangeeft het weer te willen eten laat ik het maar gaan. Ben ontzettend blij dat ze het nog kan eten. Misschien dat ze wel weer last gaat krijgen, maar ook dat geeft ze dan wel aan (ik heb nog twee blikjes staan voor in het geval dat). Ze heeft in ieder geval weer twee rauwen maaltijden naar binnen voor haar darmen, want al die antibiotica is natuurlijk ook niet goed.
Groetjes Rosita