Weet niet of Shadiah dit nog leest maar toch zal ik het even vermelden. Mijn Dante heeft buiten gevoelige darmen om ook beginnend nierfalen (nou ja beginnend, hij wordt volgende maand drie en heeft het waarschijnlijk al vanaf zijn geboorte). Afgelopen januari is voor het eerst bloedafgenomen, daaruit bleek dat zijn Bun en IP goed waren en dat zijn Cre was verhoogt (182, mag geloof ik maar 150 zijn). Dieetvoer was nog niet nodig (gelukkig

) en ik ben toen met versvlees begonnen (toen nog bibi). Afgelopen zondag had meneertje veel moeite met plassen (kleine plasjes, druppeltjes en heel vaak). Ik dacht aan blaasgruis en dat kan dan snel goed fout gaan, dus naar de plaatsvervangende DA. Gelukkig geen verstopping maar wel erg verdunde plas, de DA dacht dat zijn nieren heel slecht waren en dat zijn blaas moeite had met het vele plassen (wat hij dus al vanaf kitten doet, hij drinkt ook veel). Gelijk bloedonderzoek (de langste tien minuten van mijn leven :() en wat bleek: verhoging witte bloedcellen en verhoging pusvormige cellen (hij had dus ergens een ontsteking). Toen vroeg ik hoe het met zijn nieren was (hij begon er niet gelijk over, waarschijnlijk had hij het erger verwacht) en wat bleek: Bun normaal, IP normaal en weer een verhoging van Cre (203). Dante heeft nu peneciline voor de ontsteking. Maandag gelijk mijn eigen DA gesproken en waarschijnlijk een blaasontsteking. Ook gehad over de Cre van 203 en zij zei me dat het eerste bloedonderzoek door Utrecht is gedaan en dat verschil van apparaat zomaar eens een verschil kan geven van 10-20 punten. Ook zei ze dat de Cre zelf ook wel eens met 10-20 punten kan schommelen. Verder moet ik zeggen dat Dante's onderzoek om half twee had plaats gevonden en dat meneertje om acht uur 's morgens nog gewoon gegeten heeft. Mijn DA adviseerde mij om over een half jaar weer eens bloed te laten prikken en dat weer naar Utrecht te sturen en vergelijken met die 182 van januari. Van dit alles ben ik wel geschrokken dus gelijk afgelopen maandag de holistische DA van natuurlijk voor dieren gesproken (hier haal ik mijn carnibest). Hij noemde het een 'niet noemswaardige verhoging' en zei mij gewoon regelmatig bloedprikken en zolang de kat levendig blijft gewoon geven. Daarvoor had ik al van iemand anders in de winkel gehoord dat wel meer katten met nierfalen dit krijgen en dat deze katten door versvlees meer vocht binnen krijgen (en dus minder snel uitdrogen) en in gewicht waren toegenomen (ook hun eetlust nam toe) en dat het eiwit in carnibest van zeer goede kwaliteit is wat weer minder afvalstoffen geeft. Dus voorlopig krijgt Dante gewoon lekker zijn carnibest en ik hoop dat door het velen drinken en plassen hij zijn gifstoffen redelijk blijft afvoeren.
Groetjes Rosita