Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door 202spots
#22900
Had dit net bij brokken en ontwormen gezet:

Knoflook is niet zo goed voor katten...

According to Dr. Randy Kidd, the use of garlic, as well as onions, shallots, and chives, has been shown to cause damage to feline red blood cells which can result in hemolytic anemia and eventual death. Raw garlic and onions can also cause ulcers and irritation of the mouth, esophagus and stomach.
His recommendation: avoid giving garlic and onions to your cat
http://www.care2.com/channels/solutions/pets/816

Dus ik zou toch maar 'n kuurtje van de DA gebruiken.
Door sylvia
#22902
Hoi Kattie,
Ik zou morgen even bij je da langs gaan voor een wormenkuur.Als ze besmet is met wormen zou ik altijd een wormenkuur aanraden.Zoals Dory al aan geeft is knoflook ook nog eens helemaal niet goed voor een kat.
Door kattie
#22989
sylvia schreef: Hoi Kattie,
Ik zou morgen even bij je da langs gaan voor een wormenkuur.Als ze besmet is met wormen zou ik altijd een wormenkuur aanraden.Zoals Dory al aan geeft is knoflook ook nog eens helemaal niet goed voor een kat.
oke doe ik!dank jullie wel
Door wolfje
#22991
sylvia schreef: Zoals Dory al aan geeft is knoflook ook nog eens helemaal niet goed voor een kat.
Waarom verkopen ze dan katten snoepjes met knoflook erin verwerkt? zeker gewoon een domme actie zoals zoveel dingen...
Door sylvia
#23003
wolfje schreef:

Waarom verkopen ze dan katten snoepjes met knoflook erin verwerkt? zeker gewoon een domme actie zoals zoveel dingen...
Waarschijnlijk zit daar een hele lage potentie in ,en derhalve nergens goed voor.
Door wolfje
#23004
ze worden verkocht als snoepjes tegen wormen en vlooien dus zal toch wel wat in zitten neem ik aan.
net als gistsnoepjes maar dan met knoflook
Door sylvia
#23005
wolfje schreef: ze worden verkocht als snoepjes tegen wormen en vlooien dus zal toch wel wat in zitten neem ik aan.
net als gistsnoepjes maar dan met knoflook
Ja er zal iets inzitten,maar in zo een lage potentie dat het gewoon niet werkt.Ik heb vroeger mijn honden een tijd knoflook tegen vlooien gegeven ,ik heb nooit kunnen merken dat het helpt,dan moet je in zulke hoeveelheden gaan werken dat het ook voor een hond niet gezond meer is.in iedergeval kun je die snoepjes best geven,ze doen alleen niks.
Door wolfje
#23006
ach ik grbuik t ook nergens voor alleen voor de lekker. alleen maya de hond krijgt schapenvet met knoflook nou die stinkt dan wel een uur uit haar bek ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#23194
Zowel mijn katten als mijn honden vinden knoflook heerlijk. Ik geef het gewoon omdat ze het lekker vinden. Nooit problemen mee gehad.
Door sylvia
#23379
Hitam schreef: Zowel mijn katten als mijn honden vinden knoflook heerlijk. Ik geef het gewoon omdat ze het lekker vinden. Nooit problemen mee gehad.
Maar net als dat we dat over alles zeggen,dat ze er nooit last van hebben gehad maakt dat ,dat het goed voor ze is?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door