[quote="Quila"]
Hey!
Nieuw BP lid hier

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem. Ik probeer langzaam over te gaan op meer versvoer voor mijn twee katjes.
Op dit moment krijgen ze 's ochtends brokjes (wat ze na een uurtje dan al op hebben), en 's avonds de ene dag Carnibest en de andere dag iets van vlees. Mijn doel is om op een gegeven moment (wanneer de brokjes op zijn) over te gaan op 's ochtends Carnibest en 's avonds vlees, en misschien later alleen maar vlees.
Maar hier heb ik dus ook het probleem dat ze het meer naar binnen proberen te likken! Kippennekjes en kippenhartjes of andere stukken vlees. Af en toe 'likken' ze het dan in hun bekkie en kauwen ze er een beetje op en zo krijgen ze wel iets binnen, maar niet veel. Ik heb ook al geprobeerd om de kippennekjes in kleinere stukjes te snijden maar dat maakt niet zoveel uit. En ik wil juist dat ze gaan knagen omdat een van mijn katten last heeft van tandsteen.
En 's ochtends komen ze dan weer heel hongerig vragen om brokjes.
Zijn ze nou gewoon dom? Hoe leer ik ze aan dat ze aan het vlees moeten knagen ipv likken? Ik durf nu ook niet zo goed andere dingen te proberen, want ik kan steeds ontzettend veel weggooien.
Alvast bedankt

[/quote]
Moeilijk he een kat omzetten. Ik was vorig jaar ook de wanhoop nabij met een van mijn katten. Maar het is gelukt door geen brokjes meer te geven en het eten zeker niet langer dan een kwartier te laten staan.