Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door vagebond
Onze aanloopkat eet nu ook barf, net zoals de honden. Bij de honden heb ik alles netjes uitgerekend. Haar geef ik maar wat overblijft. Dan weer spiervlees, dan weer bot met vlees. Lever is belangrijk voor een kat, maar hoeveel moet een kat daarvan hebben. Ze is een echte stalkat nu geworden, vangt van alles en nog wat en eet het ook op. Dus ze krijgt al van alles naar binnen. Muizen hebben toch ook een lever? Ze ziet er goed uit, maar of dat ook alles zegt.
Door flin
ohw, lekker!!

kat kan gewoon met nond z'n menu mee, mits je een beetje rekening houdt met botwerk wattie niet/wel weg kan krijgen, en groente zallie ook niet willen...

orgaan blijft in 'n menu in principe 't zelfde: zo'n 15 % (lever+hart+maag/nier) mochtie pens lusten kun je daar best wat van geven; 't hoort niet echt in 'n kat-menu, maar hier vreten ze 't ook graag....
  ze krijgen hier per stuk zo'n 120-140 gram vreten op 'n dag

de zelfgevangen spullen zijn kompleet, dus dat +/- gewicht zou je van 't totale kat-menu kunnen afhalen, maar 'k vrees dat je niet weet wattie hoeveel vangt...te dik in dit geval; minder geven...oftie 't daar mee eens zal zijn?? ::)
Door vagebond
Haha, ja het is wel een zeurbeest, elke keer als ie mij ziet, mauwt ie om eten. Ik vind m wel dik eruit zien, maar dat kan ook de dikke vacht zijn.  Maar ik ben helaas geen kattenmens, durf t beestje niet eens op te pakken. En ze is best heel erg lief. Ze krijgt nu ong. 4x per dag een hapje eten, ik zal s afwegen hoeveel dat bijelkaar is eigenlijk. Maar lever is toch erg belangrijk voor katten, meer nog dan voor honden? Ze moeten er dan ook meer van hebben of niet?
Door flin
'k denk, dat je in de war bent met hart? het Taurine verhaal?

maar ook van hart hebben ze  een 'normale' hoeveelheid  nodig; taurine zit ook in vers-vlees,...

houdt een prooi-dier in je geheugen, ontleed die (in je geheugen  :P ), en je kunt niet fout!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door