Hij krijgt als ontbijt een 1dagskuikentje ( zijn lievelings eten )
dan eet hij voornamelijk cb, bibi, bandit
en erbij iedere dag bv; kipfilet, kalkoen, runderlap, rundergehakt, tartaar, vis
kippennekjes om te kauwen
( eerst wilde hij geen nekjes en gaf ik smuldier kip, maar sinds gister gaan de nekjes er opeens in! )
edit; zo'n 4 x per week ook nog een blikje Shesir kitten of Almo nature
Vlees en kauwdingen vind hij interessanter dan de cb/bibi
dus dat wil ik uitbreiden.
Ik voer hem op 't oog. hij groeit erg goed ( is nu 2,3 kilo - ondanks dat hij vd week een buikvirus had en twee dagen leegliep ) ik schat in dat hij ongeveer 2 ons per dag eet. Borre is halflangharig, vader is waarschijnlijk een maincoon of boskat, dus hij wordt groot.
Vraag ; ik kan bij de poelier kippen/konijn/hazen karkas halen, hoe geef ik dat aan Borre. Moet ik daar een stuk afhakken of zo? Kippenvleugeltjes valt ook onder vleesbot?
kippenorgaantjes of iets als lamshart; hoe veel mag hij daarvan - 1 x per week?
eendennekjes wil ik volgende x bestellen bij prooidier.nl - wat meer afwisseling voor hem.
vraag ; Kwartel, hoe voer je dat, is dat een heel pakketje, moet ik dat in stukken hakken of knippen? Hoe doe ik dat?
Nog meer suggesties voor Borre?

De 10 volwassen katten ontbijten met brok en krijgen s'avonds cb sinds een paar weken, maar de helft wil het niet eten.
één van de weigeraars probeer ik echt over te zetten, hij heeft terugkerende blaasproblemen.
Een paar katten vinden het heerlijk, 2 willen wel een stukje vlees maar geen cb, en 1 wil ook kippennekjes...
( maar zij weigerde het kuikentje dat ze gister voor het eerst kreeg, dat heeft Borre daarna gepikt en opgegeten