Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Zomerbloeier
Sinds deze week is bij Mozart (16) beginnend nierfalen ontdekt en moet hij dieetvoer. I.p.v. dieetvoer ben ik begonnen om hem kvv en rauw te geven. Hij eet vanaf woensdag cb en ook al kijkt hij wat "vreemd" als ik cb voor hem zet, hij eet het uiteindelijk wel op.
Daarnaast krijgt hij rauw zoals runder- en lamshart, rundvlees, rundergehakt, kip, vis (1 keer per week) en ik wil dit langzaam uitbreiden naar bv. paardenvlees en hopelijk ook prooidieren. In het verleden heb ik kuikens geprobeerd en mijn jongste kater Kareltje* at ze wel, Mozart kreeg ik er echt niet aan.
Mozart is dat niet gewend om veel raut te eten en zijn gebid is niet zo goed meer zodat ik op dit moment (nog) geen botten geef en de stukken nog redelijk klein snijd. Sinds enkele dagen heeft Mozart niets anders gegeten dan rauw en helemaal geen blikvoer of brokken meer.

Mijn andere kat Romy (ook 16) wil geen cb, maar begint nu wel rauw te eten. Rundvlees gaat er nu zonder moeite in. Kip wil ze niet, maar vis weer wel. Ze is een moeilijke eter en krijgt i.t.t. Mozart nog gewoon blikvoer.
Door flin
volgens mij heb je een goede keuze gemaakt om vers te gaan voeren!

en helaas vinden niet alle katten dat ook, maar met geduld....kom je een heel eind!

sterkte met de patiënt!
Door koekje
Borke (Astrid) heeft voor Sofi (haar andere hond) een nierbarfmenu gemaakt.
Ze is nu ook bezig haar katten op de nierversie van bandit over te zetten. Misschien heeft zij nog wat tips voor je.
Door Borke
Ik zou denk ik eerst eens proberen om hem over te zetten op Bandit nierdieet, dan weet je zeker dat de samenstelling goed is en dat kan je ook gemakkelijk in de bek stoppen.
Gaat dat goed dan kan je altijd zelf wat gaan samenstellen.

Hier is het onderwerp over onze nierpatient TC met wat tips en menu suggesties van ervaren Barfers voor het zelf samenstellen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 295.0.html
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door