Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Huskymeisje
Weet iemand misschien een adres wat voor mij niet zo ver weg is? Ik woon in Noordwolde (Friesland). Alle adresjes die in de muizendraad zitten zijn voor mij redelijk ver weg. Bij onze plaatselijke dsz. kan ik ze ook niet krijgen. En laten bezorgen door TNT lijkt mij niet zo heel erg fris :-[.
Door Hekate
Het klinkt alsof je in een niet zo grote plaats woont, kan je niet eens in aangrenzende plaatsen kijken bij dierenwinkels?

Ik woon in Hengelo (OV). Wij hebben redelijk veel dierenwinkels. Ieder buurt winkelcentrum lijkt er wel eentje te hebben. 1 van de vijf verkoopt ook muizen. 1 ander kan muizen bestellen voor me. 3 van de vijf verkopen kuikens. 1 van de 5 kan kippennekken bestellen. Het is even fietsen, maar door 3 van de 5 dierenwinkels af en toe te bezoeken kom ik een redelijk eind.

(Muizen zijn trouwens best duur vond ik)
Door brie
Hekate schreef: Het klinkt alsof je in een niet zo grote plaats woont, kan je niet eens in aangrenzende plaatsen kijken bij dierenwinkels?

Ik woon in Hengelo (OV). Wij hebben redelijk veel dierenwinkels. Ieder buurt winkelcentrum lijkt er wel eentje te hebben. 1 van de vijf verkoopt ook muizen. 1 ander kan muizen bestellen voor me. 3 van de vijf verkopen kuikens. 1 van de 5 kan kippennekken bestellen. Het is even fietsen, maar door 3 van de 5 dierenwinkels af en toe te bezoeken kom ik een redelijk eind.

(Muizen zijn trouwens best duur vond ik)
Heej, ik woon in almelo en zou hier en daar ook best eens een muis willen proberen. Bij welke dierenspeciaalzaak kan ik muizen vinden en wat kosten ze daar?
Door Hekate
Erm, ok, ik weet niet hoe hij heet, maar wel ongeveer waar hij zit. De IMO meest interessante zit vlak bij de Aldi in Hengelo Noord. Zij hebben zelf geen muizen liggen, maar zeggen dat alles wat je wil bij hen te bestellen valt. Kosten voor de meeste muizen tussen 80 cent en een euro.

De Faunaland heeft wel muizen liggen in de vriezer, maar die vind ik erg duur. 25 euro voor een klein bakje.

Kijk anders eens in mijn draadje over de kat met Tandsteen, daar heb ik meer van de prijzen besproken. De naam van de dierenwinkel wil ik de volgende keer wel voor je opschrijven. Maar misschien kan je hem al achterhalen met de huidige info.

Voor het geval we dit draadje te veel gaan kapen: PM me maar.
Door flin
hebben jullie al wat slangenfora nageplozen miss?

of contact zoeken met slangenhouders?  waar slangen zijn, zijn zeker muissies!!!
Door Huskymeisje
flin schreef: hebben jullie al wat slangenfora nageplozen miss?

of contact zoeken met slangenhouders? waar slangen zijn, zijn zeker muissies!!!
:-[
och wat stom. D'r zit bij een verkope van o.a. slangen in het dorp. Echt nooit weer aan gedacht. nu maar hopen dat ze daar een beetje betaalbaar zijn.

tnx
Door flin
Huskymeisje schreef: :-[
och wat stom. D'r zit bij een verkope van o.a. slangen in het dorp. Echt nooit weer aan gedacht. nu maar hopen dat ze daar een beetje betaalbaar zijn.

tnx
;D ;D daar zou 'k niet op rekenen...maar, succes!
Door Huskymeisje
nou ik heb er 10 gehaald. Ik moest er 6,35 voor betalen. Heb ze even op de weegschaal gehad en ze wegen zo rond de 12 gram. Da's best prijzig toch? Maar ja, wanneer ik ze via een webshop zou bestellen zijn de muizen misschien wel goedkoper maar dan komen er weer verzendkosten overheen. Ik ga gewoon nog even verder shoppen wanneer ze ze lekker vinden.

Ik moest ook wel lachen in de winkel trouwens. Ik vroeg om muisjes en toen liep de dame van de winkel eerst naar de speelgoedmuisjes. Hahahaha, nou ja o.k. ik was ook niet helemaal duidelijk geweest. Toen ik aangaf de prooidiertjes te bedoelen vroeg ze of ik dan een slang had. Nee mevrouw, katten. Ze kijkt me een keer aan en vraagt of ik serieus van plan ben om die muizen aan de katten te gaan geven. Nou eeh ja. Een kat vangt ze tenslotte ook wel. Ze zei dat ze er nog nooit zo bij stil had gestaan maar dat het eigenlijk heel logisch was. Ze vond het eigenlijk ontzettend leuk.  ;D
Door flin
muissies hier kosten  . 70 tot 1.- euri p/s, dus lijkt me normaal wat je betaald..

;D ;D had ze je bijna een kilo speelnepperts in je maag gesplitst...maaruh..goed joh!
Door Hekate
Een beetje kat verscheurt ook speelgoedmuizen toch?  ;)

Leuk dat je ze zo snel gevonden hebt! Ik ben benieuwd wat je katten er van vinden.
Door Frummel
de eerstem uizen die ik hier heb gevoerd heb ik ook moeten ontleden...
Je kan ze in tweeen hakken,
als t pakketje eenmaal open is snappen ze het vaak wel.
Door Rianne145
Hoi,

Het werkte hier met muizen erg goed om er even mee te bewegen (alsof het beestje nog leeft en zo weg gaat lopen). Beetje wiebelen, mijn kater trapte daar helemaal in. Mijn poes is nog steeds in de overtuiging dat ze nog leven en vind dat het dood moet en wordt gegooid en gesmeten (somt wel een meter hoog blehhhh) haha. Als ze zeker weet dat ie dood is, vreet ze hem op. Ze zijn er hier dol op!!!!! Ze ruiken het als ze liggen te ontdooien en ze halen me uit bed om 6 uur omdat ze willen eten hihi
Door Huskymeisje
heel laten, ontleden, in stukken hakken, spelen, niets helpt, ze vreet ze niet. Ik heb er nog 7 stuks over. Woont er iemand bij mij in de buurt? Die mag ze wel komen halen. Heb besloten om me er maar niet meer druk om te maken. Er is genoeg wat ze wel eet om een gevarieerd menu te maken. Ik heb vorige week nog een bestelling hb binnengekregen maar dat is wel mijn laatste geweest. Het gaat zo goed met Rocky dat ze wel volledig op BARF kan  ;D :D.

Nu dat andere poezebeest nog.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door