Hallo
Bedank voor de reacties.
Kip vs kip: Ik koop EKO kip omdat ik (als mens) zelfs een verschil kan proeven, dus het waren altijd EKO en niet plofkippen. Maar ik ben met flin eens: mijn ervaring is ook dat de de ene wel lekkerder dan de andere kan zijn. Ik moet aan tigerprawns denken ... soms zijn ze lekkeren dan heb je enkele die minder lekker zijn. Hier wordt kippenspiervlees (bij voorkeur dijen en dan filet) wel gegeten, en ik heb weer nekjes gekocht om weer te proberen...
Organen: er zit wel lever in mijn thuisgemaakte KVV. Kippenlever is biologisch en morgen maak ik een batch met konijnlevertjes van Zoo-Natuurlijk. Recept is 2kg (konijn or kwartel) carcass, 400g hart en 200g lever, 2 eidooiers, zalm olie, multi-vitaminen voor DM kat van Groene Os. Dus 8-10% van wat ze eten is lever. Ze weigeren blokjes/hele lever. Ik hak de vlees in vrij grote stukken- de textuur is dus grover dan HB, CB of Bandit. Dat vinden ze wel lekker.
Suikerniveau: ze zit in een remissie sinds 31/10/2007 en wordt 1x per week gecontrolleerd. Vandaag was ze 4.7 mmol/L

Ze krijgt geen koolhydraten en daarom is haar suikerziekte goed om te handhaven. De dag dat ik leerde dat ze ziek was heb ik Hills MD bij de vorige DA gekocht. De volgende dag, nadat ik wat gelezen had, heb ik de brokjes teruggebracht en ze hebben geen brokjes sindsdien gezien. Daarna aten ze alleen blikvoer en stukjes kipfilet. Het heeft bijna een jaar geduurd om van 100% van het blikvoer af, en nu eten ze rauwvoer. Het zijn relatief oude katten die heel kieskeurig zijn, and ik ben blij dat ik geen mengsel van voer en blik meer hoef te maken.

Dus a.g.v. haar ziekte ben ik hier

... maar toch ben ik blij voor mezelf en haar (en haar broertjes) dat in mijn geval het weer goed gaat

Zodra ze een infectie heeft, dan krijgt ze hoge bloedsuiker niveaus. Dat gebeurde in mei dit jaar. Ik kreeg insuline van Tannetje en na 4 dagen (met anti-biotica) was ze weer in de normale cijfers. Dus ik weet dat ze diabeet is terwijl ze normaal geen insuline hoeft te krijgen. Ik merk het op dat er een verschil tussen haar en de jongens is: indien haar maagje leeg is, dan wordt er gal gebraakt (met hen gebeurt dat niet). Er zijn geen haarballen die naar boven komen, maar ze krijgt ongezouten boter als ze haarballen heeft. Ik smeer het op mijn fingers en dat lekt ze het af; werkt heel goed. Zij braakt meestal tussen 04:00 en 06:00. Ik ga dus mijn Cat Mate timer gebruiken om te zien of dat helpt.
Verder: ik ben blij te lezen dat het min of meer hetzelfde is met andere mensen is; i.e. dat andere katten bewijzen dat de mijne ook maar katten zijn (dus geen "spoiled brats") en dat ze rare dingen lekker vinden.
Dat is de langste stuk nederlands dat ik in een lange tijd heb geschreven...

Glenn