Moderators: koekje, pearlsofpassion
aussie schreef: Maar.... wat is nou een normale hoeveelheid om de eten voor een drachtige poes, want mevrouw eet nu dus 250 gram per dag ( plus snoept nog wat brok en blikvoer mee )'k las 't in de bar, ja...![]()
Kruimel schreef: Ziehier http://www.serve.com/BatonRouge/taurine_chmr.htmBedankt voor de link ! Ik hoef me dus geen zorgen te maken, ze krijgt vlees genoeg
En als je kijkt waar zoal veel taurine inzit dan zit er in honden-kvv volgens mij ook gewoon genoeg. Alleen in gekookte meuk als brokken en blik moet het worden toegevoegd omdat koken de taurine vernietigt. Het zit vooral volop in spiervlees dus als de kat daarvan voldoende krijgt is er geen probleem.
Taurine is een zwavelbevattend organisch zuur en een van de actieve ingrediënten van populaire energiedrankjes zoals Red Bull. De scheikundige notatie voor taurine is (C2H7NO3S), de IUPAC-naam: 2-aminoethaansulfonzuur. De naam komt van het Griekse woord tauros, dat 'stier' betekent, omdat het ontdekt werd in ossengal. Vlees en andere dierlijke producten (behalve melk en melkproducten) bevatten doorgaans veel taurine. Het is ook een belangrijk bestanddeel in energiedrank als Red Bull en Golden Power.
aussie schreef:O, of wat red bull hè ? Ik vond dit op wikipedia
![]()
Anneke en Petal schreef: Denk erom hond mag wel eten van de kat, maar kat absoluut niet van de hond.'k kan geen grote verschillen vinden in de honden-/kattenvarianten, behalve:
Anneke en Petal schreef: Toen ik vorige week bij dierenkliniek Westhage was om voor hond en kat Bibi te halen, werd me op het hart gedrukt: Denk erom hond mag wel eten van de kat, maar kat absoluut niet van de hond. Ik heb er verder geen verstand van, maar wilde je deze waarschuwing toch even meegeven. Van Carnibest is er trouwens ook een goede kattenvariant.Dan zou ik toch wel graag willen weten waarom. Misschien is het handig om de fabrikanten zelf te vragen of er cruciale verschillen in samenstelling zijn waardoor het niet geschikt is voor de kat.