Minstens....
nou heb ik er wel een ongelooflijke beer bij zitten, maar ook eentje die de naam maine coon eigenlijk bijna niet waard is. Ik denk een kg of 3. Maar eten dat die doet, die werkt gerust als ze de kans krijgt 10 kuikens achter elkaar naar binnen

Braveheart (naam zegt het al, das die grote) eet daar heel bescheiden bij.
Jet eet altijd de restjes en scharrelt vooral buiten haar kostje bij elkaar merk ik. En dan hebben we Rebel van bijna 5 maanden die altijd als eerste mag eten van de rest.
Gisteren hoorde ik trouwens een kabaal in de garage, ik ernaar toe, voelde de bui al hangen.
En ja hoor, Magic lag te loeren naar een donkere plek tussen het oud papier, Braveheart zat op wacht voor het raam en Rebel liep er als een gekooide tijger grommend heen en weer.
Toen ik wat opzij haalde vloog er een totaal in paniek zijnde merel door de garage, klem in een hoek, maar voor ik erbij was had Magic deze al weer vakkundig gevangen.
Nou ben ik misschien hypocriet, ik vind het best dat ze vogels vangen en eten, maar niet ín mijn huis, dus ik de merel afgepakt en op het dak gezet. Na m natuurlijk even gecontroleerd te hebben op evt bijt- of andere wonden.
Niks te zien, denk gewoon oververmoeid of zo.
Het beestje vloog direct weer richting grond bij de buren, dus zal wel weer gevangen zijn geworden. Mijn katten heb ik wel even afgeleid met kippennekken en voor de rest maar even niet meer gekeken.
Leuk hoor, die zelfbarfende beesten....
Trouwens de honden leek het ook wel fun, zo n hapklare brok, zodat de stappen door de kamer voor de merel ook nog behoorlijk beangstigend moeten zijn geweest