nu weet ik dat melk niet zo goed is voor katten die nog brok eten,maar voor de kat ie kvv eet is het daar nog steeds slecht voor?
groetjes jet
Moderators: koekje, pearlsofpassion
bloemetje schreef: Mijn Muts is stapel op melkMelk is helemaal iets wat je eigenlijk niet behoort te geven aan een volwassen kat maar als je beslist melk wilt geven geef dan nooit dagmelk (gewone melk) maar geef wat koffiemelk verdund met water.. Ik geef haar dus altijd poezenmelk omdat ze gewone melk niet verdraagt (diarree dus
)
Wat is een goed alternatief? Kefir? Hoe kom ik daaraan?
sylvia schreef: Melk is helemaal iets wat je eigenlijk niet behoort te geven aan een volwassen kat maar als je beslist melk wilt geven geef dan nooit dagmelk (gewone melk) maar geef wat koffiemelk verdund met water.Heb ik al eens geprobeerd, krijgt ze ook schijteritus van of het word subiet weer uitgekotst.
sylvia schreef: Melk is helemaal iets wat je eigenlijk niet behoort te geven aan een volwassen kat maar als je beslist melk wilt geven geef dan nooit dagmelk (gewone melk) maar geef wat koffiemelk verdund met water.Kefir plantjes moet je van iemand over nemen.
Helen schreef: Katten drinken al eeuwen en eeuwen melk. Vroeger op de boerderij en nog steeds op de boerderij is dat wat katten krijgen. Vroeger was dat de normaalste zaak van de wereld. Ik zie niet in waarom af en toe melk niet goed zo zijn, mits ze er geen diarree van krijgen. Ziggy die krijgt nu als beloning als ze goed haar wond uit laat wassen als beloning een beetje melk. Ze vindt het heerlijk en haar ontlasting blijft prima. Ze verheugt zich er zodanig op dat ze ons een zeer pijnlijke wond laat behandelen.En hier maak je een cruciale denkfout, in geen enkele manier is de melk die wij kopen in de winkel te vvergeleijken met de melk die de katten bij de boer dronken en drinken. Katten op de boerderij likken dus de room van de melk, en de melk die wij kopen dat is al bijna niet eens meer melk laat staan dat daar room bij zit. Zo'n 40 jaar geleden zaten er in de halzen van de flessen dagmelk nog dikke randen room die vaak aan de kat werden gegeven (melk met brokken
sylvia schreef: En hier maak je een cruciale denkfout, in geen enkele manier is de melk die wij kopen in de winkel te vvergeleijken met de melk die de katten bij de boer dronken en drinken. Katten op de boerderij likken dus de room van de melk, en de melk die wij kopen dat is al bijna niet eens meer melk laat staan dat daar room bij zit. Zo'n 40 jaar geleden zaten er in de halzen van de flessen dagmelk nog dikke randen room die vaak aan de kat werden gegeven (melk met brokkenDaar ben ik het deels mee eens. Maar wat ik in Nederland op de boerderijen waar ik geweest ben heb gezien en in Engeland is dat de melk die gemolken wordt van de koeien die in de wachttijd zitten (ivm medicatie oid) na het melken in een emmer getapt wordt (en aan de kalveren gegeven) en daar gaat een scheut van naar de katten. Rauwe, verse melk met ongetwijfeld wat room, maar voornamelijk gewoon simpelweg melk.)