Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ekoj
hallo,
heb vorige week alle oude berichten gelezen, waar ik dacht iets aan te hebben, als startende kvv-er.
ik heb dit weekeinde kipfilet geserveerd, en ja hoor,
2 van de 6 aten het, met de kanttekening dat 1 van die 6 een echte alleseter is.
nu had ik ook gelezen dat je sardientjes mocht voeren,
heb ik dus gisteravond gedaan, maar zijn sardientjes niet te zout?
verder ben ik begonnen met carnibest, was in 1e instantie te enthousiast begonnen met half cb en half blikvoer, maar dat werd dus niet gepikt.
uit jullie eerdere berichten begreep ik dat ik te snel van
stapel ben gelopen, en heb dus vanmorgen een theelepeltje gemixt met blik, en ook dat hadden ze in de gaten, de slimmerds!
na een kwartiertje gingen en toch een paar eten, hoera!

wanneer zal ik overstappen op 2 theelepeltjes?
en weet iemand antwoord op mijn sardientjesvraag?

alvast bedankt,
joke
Door Mevroi Kruim
Met de sardienen worden rauwe sardienen bedoeld, die kun je bij de visboer kopen, meestal ingevroren per kilo. Maar af en toe een blikje sardien op water, of zalm ofzo is geen drama hoor, je moet het alleen niet elke dag voeren.

En idd, bij katten kun je de overgang vaak beter heeeeel geleidelijk maken ;) gewoon ff kijken hoe ze reageren, dat kan per kat verschillen.
Door ekoj
okee dan, ik had sardientjes op zonnebloemolie,
verkeerde dus!

weer wat geleerd.

bedankt,
joke
Door Mevroi Kruim
Geen drama, maar zonnebloemolie is niet ideaal, katten kunnen nog wel eens verkeerd op plantaardige olie reageren.
Vonden ze ze trouwens lekker?
Door ekoj
lekker is een groot woord, maar het grootste gedeelte
was wel op.
en het zal allicht beter zijn dan blik.

bedankt voor de hulp.

mvg.,
joke
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door