Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Hoi allemaal,

Katten zijn niet altijd makkelijke eters. Nu hebben we 2 kittens van 5 maanden oud. Ik geeft ze kvv en barf. Ik probeer het uit te balanceren qua percentages, maar dan laten ze bijvoorbeeld ineens kvv staan of een orgaan wat niet opgegeten wordt, of ze eten alleen het spiervlees op en de rest niet…
Ik geef bijv een bordje met kuiken, spiervlees en hart. Dan eten ze alleen het spiervlees op en de rest laten ze staan. Een uur later geef ik de weer het restje wat ze hebben laten staan, maar ze weigeren het op te eten soms
Dus ik maak een uitgebalanceerd menutje, maar de katjes hebben en lak aan😉. Hoe lossen jullie dit op?
Hoi! Ik haal het onderwerp weer naar boven. Je moet jonge kittens niet dwingen om te eten :)
Ik weet dat katten soms echt kieskeurig kunnen zijn, vooral op jonge leeftijd. Misschien kun je proberen ze kleinere porties te geven en variatie in de vormen van het eten aan te bieden, bijvoorbeeld wat orgaan met vlees mengen zodat het minder verschil maakt. Geduld hebben en niet opgeven na één keer kan ook helpen.

Het is belangrijk om ze niet te dwingen om te eten. Als ze niet eten, probeer het dan later met ander vlees. Katten hebben echt hun eigen humeur, maar met de juiste aanpak vind je wel de balans!
Zoals al geschreven is, een gebalanceerd dieet is de basis.
Laatst gewijzigd door Tom78 op do 13 feb 2025, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Hey, deze heb ik gemist...

Ik biedt het wel opnieuw aan, tot het op is. Soms probeer ik hen dan met iets lekkers erbij of er doorheen te geven wel te overhalen.

Reden is dat ze anders heel snel heel kieskeurig worden en vb enkel nog kip willen, en dat anders het menu uit balans is als ze niet alles eten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door