Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jasmijn
Nou ja zo als de titel zegt, hoeveel % heeft een 6 maanden oude kat ongeveer nodig?
Heb er twee van 6 maanden en wil ze over zetten van brok en blik naar barf, ze krijgen nu al wel wat rauw wat ze helemaal geweldig vinden dus denk dat ze er wel open voor staan.
Hun moeder heeft ze ook geregeld zelf gevangen wild aangeboden dus denk dat dat wel helpt.
Is 5% goed of moet ik hoger of lager beginnen?
Ze krijgen nu 45gr brok en 150 gram blik per kat per dag, weet niet zo goed hoe dat vertaald naar barf.
45gr brok is 90gr barf. En 150gr blik is 75gr barf.
Dus samen 165gr barf per dag. Ongeveer he.
Maar dat zal beter kloppen dan zomaar 6 of 5% te nemen, want dat is nogal wisselend per kat.
Hoeveel % is die 165gr? Maw hoeveel wegen ze momenteel?
Door jasmijn
Had ze gisteren gewogen en ze wegen bijden 3 kilo, wat verrassend was want eentje lijkt veel groter dan de andere.

Maar dan is 165gr 5,5% ff snel uitgerekend, ga ik daar ff van uit om te beginnen.
Dankjewel voor je hulp! :)
Ah kijk. Lijkt me niet onlogisch.
Uiteraard goed blijven wegen en voelen en evt aanpassen.

We hebben hier ook ooit iemand gehad die 2 nestbroertjes hetzelfde voerde, alleen werd de ene wel groter dan de andere. En dus ook een stuk slanker. Ah ja, want hij had meer voer nodig ivm groter zijn.
En die van ons waren bijna even groot maar toch had de ene de helft meer nodig. Dat zijn wel geen verwante katten.

Dus niet blind staren op de gewichten en evt aanpassen als dat nodig is. ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door