Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door -sanne
#3466030
Hoi hoi,
Mijn katten krijgen 2x per dag eten. Niet ideaal dus.
Ik wil graag naar meerdere eet momenten.
Maar… als ik hun voedsel verdeel van 2 naar 4 keer krijgen ze elke keer heel weinig om verzadigd te zijn.
Ze krijgen nu alleen KVV. Ik zou ze graag wat meer kauwwerk willen geven voor hun gebit en verzadiging. 2 van de 5 kunnen goed kauwen, de andere 2 willen geen moeite doen en zijn niet zulke hele makkelijke eters en de 5e eet alleen paard en wilde gans. Bij hem zat ik te denken om paarden spiervlees in grotere stukken te drogen.
Ik weet gewoon niet hoe ik het moet aanpakken.
Onbeperkt eten gaat ook niet want dan worden ze veel te dik :biggrin2:
Ik geef er 2 weleens een konijnenoor tussendoor. Daar zouden weinig calorieën in zitten.
Ze kunnen niet goed tegen teveel bot (ivm te harde- en bottenoep)
Wie heeft er tips voor mij voor meer voedselmomenten op de dag en iets van kauw producten toe te voegen.
Alvast bedankt!
#3466042
Een kuiken is leuk knaagwerk en niet veel bot. Bevat ook vezels dus dat is gezond en vullend.
Beetje zoals het konijnenoor idd.

Ik heb mijn katten vroeger 3x per dag gevoerd maar merkte na een tijdje dat ze 2x aangenamer vonden.
Als je toch meerdere momenten per dag wil, zou ik minstens 1 grote maaltijd houden. Zodat er idd toch 1x verzadiging is.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door