Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door BobenMollie
#3462135
Ik heb 2 kittens, nu een week of 9 a 10 oud. Ze eten graag vers vlees, dit wil ik er graag in houden. Liever vers dan de standaard zakjes.

Nu heb ik van Rodi de lam variant gekocht, heel handig de hamburgers. Ook de rund variant van smuldier vinden ze lekker.

Vandaag een rol cattery gehaald en een rol carnibest kitten.

Zijn flinke rollen. Hoe doen jullie dat qua porties?
Mijn katten wegen nu 900 gram en de ander 1050 ongeveer.

Ik heb er verder de ballen verstand van wat handig is. Ze eten verder royal canin kittenbrok. Dit wil ik zo houden. En dan 1x per dag vlees geven?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3462138
Je kan ze een uurtje uit de vriezer leggen en dan doorsnijden.
Of met een hamer op een hakmes er doorheen kloppen. Maakt veel lawaai maar werkt prima en veilig aangezien je beide handen iets vast hebben. Moet wel een stevig hakmes zijn en liefst een rubberen hamer.

De stukken kunnen daarna terug de vriezer in.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3462139
Ja, die 1kg zijn flinke jongens. Maar ik wil niet anders. Voor katten heb je van bepaalde merken alleen maar 250gr en soms 500gr. Zelden 1kg (alleen KB en de Cattery). Maar die kleine verpakking maakt het ook vreselijk veel duurder.

Ik haal hier 2 of 3 worsten uit de grote vriezer (andere locatie) en laat die iets ontdooien. Dan snij ik ze met een goed diepvriesmes in 4en (dus per 250gr) en dat vries ik weer in. Hier krijgen ze dan saampjes 250gr per dag. Ik haal het er voor de volgende dag uit en laat het ontdooien in de ijskast (duurt wel wat langer maar is het veiligste).

Ik zou met het mixen van brok en vers wel even opletten. Dat verteert allebei op een verschillend tempo/manier en zou voor wat maagproblemen kunnen zorgen. Tenminste, dat is wat ik altijd begrepen heb. Zorg dus dat het ene goed verteert is voor je het andere geeft.
Door BobenMollie
#3462144
Goede tip, van dat verteren wist ik niet. Tot op heden lijkt het goed te gaan. De brok staat er hele dag, eten ze af en toe wat van.

Thnx voor de antwoorden!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door