O, en dan dacht ik dat ik heel weinig gaf met 115gr en 135gr per kat (5kg en 6,5kg 5 jaar) verdeeld over 3 momenten.
Sinned29 schreef: ↑wo 28 sep 2022, 17:22
Ik geef mijn 2 katten allebei een halve rol barf. verdeeld over 4x per dag.
Halve rol is natuurlijk relatief gezien want de rollen bij mij zijn 1kg (anders vind ik ze erg duur

).
Ik dacht altijd dat er 30-40gr per kg stond voor katten (beetje afhankelijk van activiteit). Nou, dat zou bij mijn vreetzakje Bono van 6,5kg meer dan 195gr zijn. Dan zou het volgens mij een tonnetje worden. Bono kan onbeperkt dooreten als hij de kans krijgt.
Yuna zou wel een paar grammetjes af mogen vallen (5,1kg) maar op zich blijven ze allebei goed op gewicht en een rol van 1kg door 4 delen gaat wat makkelijker dan door 4,123212113

(overigens gaat dat delen ook niet 100% op de gram dus de ene dag is het wat minder en de andere dag wat meer)
Sinned29 schreef: ↑wo 28 sep 2022, 17:22Een van mijn katten zit zeker boven de 5 kilo alleen valt ze niet af ondanks dat ik haar deze hoeveelheid geef.
Moet ze afvallen dan? Kun je dat zien aan haar silhouette? Alleen gewicht zelf vind ik niet zo belangrijk. Hier is Bono 1,5kg zwaarder dan Yuna maar hij ziet er slanker uit. Je moet het dus per kat bekijken.
Ik heb overigens voor hem een nieuwe digitale keukenweegschaal moeten kopen (niet zo duur €8) want mijn oude ging maar tot 5kg
Ik geef ze om 's-ochtends bij ontbijt, 's-middags bij avondeten en 's-avonds voor slapen gaan de maaltijden. Ik zou het ze niet aanleren om 's-nachts te eten want dan wordt je geheid wakker gemaakt (ik heb dat in de kittentijd wel eens gedaan... heeft me 14 dagen gekost om ze dat af te leren).
Plan dus de eerste maaltijd zo vroeg mogelijk en de laatste maaltijd zo laat mogelijk. Dan moeten ze gewoon prima de nacht doorkomen.