Wij Zijn Thomas en Sylvia, we hebben 2 kinderen en een Siberische kat (Nora).
Nora is 15 mei 2021 (sorry, stond 2020) geboren, 30 aug is ze bij ons gekomen en woog ze 1 kg. Bij haar fokker kreeg ze brokjes en eens in de week vers. (ze is gesteriliseerd net voor ze bij ons kwam)
Wij hebben haar meteen op vers (KVV) gezet, na wat googlen zijn we begonnen met een voordeelpakket van animalfoodexpress (200gr zwarte bakjes), als iemand dat wat zegt? Behalve de vis at ze alles. NB: Ik kwam eerst op de site van Kiezenbrink uit, maar die hoeveelheden voor een kitten leken me overdreven. En die worsten leken me ook erg groot voor een kitten. Daarom die kleine bakjes.
Ze eet op dit moment Duif/Eend/Fazant/Kip/Kalkoen/Lam/Konijn. Vis krijgen we er echt niet in. Allemaal diezelfde bakjes, iedere dag een ander dier, ik wil ook niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten.
Ondertussen is ze 6,5 maanden oud en nu weegt ze 2,6kg.
Ze spuwt geen haarballen, laat amper haren achter, heeft geen geur meer (had ze wel toen ze nog brokjes van de fokker at), en voelt heerlijk zacht/glad aan. Tis een heerlijk bolletje wol. Drinkt amper water, plast en poept goed (nette drolletjes).
We geven haar nu ongeveer 100gr vlees per dag (half bakje) verdeeld over 4 momenten. ZIJ vind dat ze te weinig krijgt, ik voel amper haar ruggegraat/ribben. Ze komt niet buiten, onze tuin is (nog) niet beveiligd, en ik ben bang dat als we haar naar buiten laten ze ervandoor gaat.
Ik heb een ook zakje eendagskuikens gekocht, als extraatje, maar nadat ze die 1 naar binnen had gewerkt kwam het er korte tijd later weer uit? In kleinere stukken hakken voor haar? Advies?
Waar ik mee zit: krijgt ze wel genoeg te eten? Mag ze als kitten dikker zijn, ze heeft een aardige speklaag. En zijn die bakjes evenwichtig genoeg? Er zit niks extra bij, maar mij leek dat juist meer natuurlijk dan allerlei toevoegingen die ze in de natuur ook niet krijgt. Rondom de maaltijden doet ze alsof ze heel zielig is, en begint ’s-Nachts rond 3-4u te piepen om eten. (ze krabt en duwt tegen de slaapkamerdeur, en daar we worden daar wakker van).
Gisteren heb ik haar voor wij naar bed gingen een grotere maaltijd gegeven (50-75 gram denk ik) en vanochtend werd ik om 6:55 wakker gemaakt. Dat vind ik een heel stuk acceptabler. Ik wil haar echter niet overvoeren in ruil voor meer nachtrust.
Gaarne jullie advies.