Ik heb sinds een week een kitten in huis. Arme dier is gedumpt. En kwam, na een rit onder een motorkap van een auto, met een flinke groeiachterstand aan bij de opvang.
Ik heb haar in huis genomen omdat ik al 2 sociaal vaardige katten heb. En die nemen, zoals ik verwachtte, de taak van het opvoeden uitzonderlijk goed op zich.
Haar geschatte leeftijd is nu 8 weken.
Ze heeft in de opvang gegeten. Natvoer. Wel 'goede' merken zoals Schesir, animonda etc.. En ze kwam in een week aan van 400 gr naar 600 gram.
Hier thuis at ze aanvankelijk ook en na 2 dagen stopte ze met eten. Daar werd ze misselijk van, dus heb haar kittenmelk gegeven. Toen ging ze mondjesmaat weer wat eten.
En na een dag stopte ze weer met eten. Ik had haar toen 2 dagen boven gelaten om tot rust te komen, omdat ze ook wel wat stress zou kunnen hebben.
Heb toen Rodi gehaald en dat at ze als een bootwerker en ze kwam direct in gewicht aan.
Nu eet ze barf menu cattery. Ze eet, maar echt weinig. En valt sommige dagen toch ook weer wat af.
Ze zou met haar gewicht 42 gram per dag mogen. Dat heeft ze gister voor het eerst gehaald, die hoeveelheid. Omdat manlief haar per ongeluk te grote porties gaf. Dus ze at 2 x 20 gr ipv 4 x 10. In de avond wilde ze geen derde portie meer. Ze likte er alleen aan.
Vanochtend gaf ze duidelijk aan honger te hebben en ze at de 10 gr direct op. Maar zojuist weigerde ze weer. Met aandringen en mijn vinger met rauw vlees voor haar bekje duwen heeft ze uiteindelijk nog 6 gram gegeten. Denk dat ze nu pas vanavond weer wat wil eten, als ik geluk heb.
Ze eet dus echt aanzienlijk minder dan de 70 gr per kg lichaamsgewicht. En de 100 gr gewichtstoename in een week gaat ze nooit halen.
Wanneer start ik dan met dwangvoeren? Ik wil dat eigenlijk helemaal niet doen.
Ze oogt overigens helemaal niet ziek. Ze wilde ook niet meer boven blijven. Is dol op de andere katten. Speelt met ze. Ze slaapt wel veel. Maar als ze wakker is is ze alert en aanhalig. Ze heeft 1 x overgegeven deze week. Ontlasting is dagelijks en normaal.
De vrouw van de opvang gaf haar wel een pipet frontline terwijl ze maar 600 gr woog/weegt

Heel verhaal. sorry

Ik wil vooral weten van de experts hier:
Is het erg als ze niet 100 gr per week aankomt?
Is het erg als ze maar 2 of 3 x per dag wil eten ipv 4 x?
En hoe erg is het als zij minder eet dan de aanbevolen 70 gr per kg lichaamsgewicht?
En kan ik andere kvv's proberen? De cattery is er in verschillende smaken? Maar dan zijn ze niet compleet toch? Dan moet ik 5 diersoorten gaan voeren?
Ben er een beetje uit. Mijn andere katten eten gewoon cattery en verder geen gezeur

Alvast bedankt voor het meedenken en de adviezen!