Het probleem is dat hij stikt van de honger. En dan dusdanig dat hij, zodra hij eten krijgt, dit zó snel op eet dat hij het een kwartier later uitkotst.
We zijn bij de da geweest om een gezondheidsprobleem uit te sluiten maar hij is echt in orde. Hij eet alleen niet, hij vreet. Het lijkt wel een labrador, hij vreet alles wat los en vast zit. Ik heb echt met hem te doen.
Hij eet kvv, zo mager mogelijk. Barf ga ik niet meer aan beginnen omdat het voor mij gewoonweg geen doen is om 1 kat barf te geven en 1 kat kvv. Lotje is namelijk het tegenovergestelde van Jimmy: ze lust vrijwel niets en eet ontzettend traag en met lange tanden. Ik haal ze daarom 2x per dag uit elkaar om ze te kunnen laten eten. In dezelfde ruimte eten is geen optie.
Maar wat kan ik nu doen aan dat spugen? Ik maak het al zo moeilijk mogelijk om te eten, maar hij zou zijn schoteltje er nog bij opvreten als hij de kans kreeg. Hij is zó hyper, zo hysterisch als hij eten krijgt. Hij veranderd dan ook van een kat in een tijger: kom niet in de buurt terwijl hij eet. Hij gromt en snauwt en haalt gericht uit als je in de buurt blijft.
Is er iets wat ik voor hem kan doen? Hoe kan ik hem aan de ene kant verantwoord laten afvallen en aan de andere kant voorkomen dat hij zoveel honger heeft? En voorkomen dat hij zo snel eet dat hij alles uitspuugt?
Ik heb echt medelijden met die kat