Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber2
#362675
Ja, dat zijn precies de websites die ik je ook aan wou raden! Ik heb zelf geen ervaring met een 'natuurlijk' brokkenmerk zoals Felidae omdat onze kat altijd verslaafd was aan Royal Canin en geen andere brokken wou eten... Maar sinds een week ben ik weer bezig met versvlees te voeren (de vorige pogingen mislukten omdat onze kat niet tegen rauw vlees leek te kunnen) en dat gaat heel goed! Vanwege zijn gevoelige maag/darmen doe ik het vlees nu steeds op een lepel en dan dompel ik het even 10 seconden in gekookt water en hij heeft het nog niet weer overgegeven, wat hij voorheen dus wel steeds deed. Gelukkig heb ik bij hem geen problemen met dat hij het niet lekker vindt gek genoeg; verschillende soorten carnibest en prins, het gaat er allemaal even goed in! :)
Door Anneke V
#365531
Ik heb 2 katten die staken & janken , een hele dag & nacht door als het moet, als ze geen brokken krijgen >:( !!!!! En iedere keer als ik ze vers vlees gaf bekeken ze mij van "is het dat, kan je echt niets beter verzinnen" en uiteindelijk aten ze er dan toch met lange tanden eens aan...

Wat ik dan doe is 's morgens hun droge brokken geven ( ik gebruik Nutro, Bento Kronen & een bio-merk uit de Colruyt-als ze een bepaald soort brok niet graag mogen meng ik het met iets waar ze verzot op zijn, in hun geval is dat Nutro ::) ) & 's avonds hun blikvoer dat ik afwissel met hun grote favoriet Felix en Gourmet & Bento Kronen, Nutro & ook een bio merk uit de Colruyt.
In de weekends krijgen ze samen met Pluto rauw vlees gemalen (meestal runds & orgaanvlees) & 's avonds dan weer hun brokken.

Nu, na 3 maanden worden ze gek als ik in de weekends hun rauw vlees voorschotel & eten ze beiden hun potje volledig leeg!!!!!
Dus ga ik nu stillaan beginnen met 3 dagen vers & brokken te geven ipv 2... Zo hoop ik het dan te kunnen opbouwen tot een volledige week zodat ze tenminste van die bliktroep afraken!!!!!!
Ja, het zijn schatje, maar ze hebben een echte "attitude" ::) ;) ;D
Door Doedels
#365540
Anneke V schreef: Dus ga ik nu stillaan beginnen met 3 dagen vers & brokken te geven ipv 2... Zo hoop ik het dan te kunnen opbouwen tot een volledige week zodat ze tenminste van die bliktroep afraken!!!!!!
Ja, het zijn schatje, maar ze hebben een echte "attitude" ::) ;) ;D
De aanhouder wint, Anneke. Zet 'm op! 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#365582
Ipv van de bliktroep af, zou ik ze dan eerder van de brokken afhalen , de brokken brengen meer schade mee dan het blikvoer.

Katten zijn echte gewoonte dieren , ik denk dat daar vaak de moeilijkheid inzit bij katten, vandaar dat ze het op een gegeven moment als je het maar blijft aanbieden wel gaan eten.

Je hebt de eerste hindernis dus met succes genomen, nu de rest van het parcours nog ;D
Door Nelly
#366223
Hier met Mistral hetzelfde verhaal, Terwijl Zipper al lang en breed kvv en kippenekken eet, weigerde Mistral dit categorisch, hij bleef bij z'n brokkie en blikkie. Gisteravond heb ik hem brokjes aangeboden, blik en kvv. En wie schetst mijn verbazing toen hij koos voor het kvv.?! Ikke blij natuurlijk :D Misschien krijg ik hem toch nog "om".
Door Anneke V
#367033
sylvia schreef: Ipv van de bliktroep af, zou ik ze dan eerder van de brokken afhalen , de brokken brengen meer schade mee dan het blikvoer.

Katten zijn echte gewoonte dieren , ik denk dat daar vaak de moeilijkheid inzit bij katten, vandaar dat ze het op een gegeven moment als je het maar blijft aanbieden wel gaan eten.

Je hebt de eerste hindernis dus met succes genomen, nu de rest van het parcours nog ;D
Ja, maar voor droge brokken blijft onze kater zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagen een hele dag & nacht als het moet, hij laat je geen seconde met rust tot ie zijn vieze brokkies heeft.... ::) ::) ::) Ik koop nu dan al merken die geen conserveringsmiddelen of kleur-/smaakstoffen bevatten in de hoop dat dit toch al iets beter is.......... :'(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#367035
Anneke V schreef: Ja, maar voor droge brokken blijft onze kater zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagen een hele dag & nacht als het moet, hij laat je geen seconde met rust tot ie zijn vieze brokkies heeft.... ::) ::) ::) Ik koop nu dan al merken die geen conserveringsmiddelen of kleur-/smaakstoffen bevatten in de hoop dat dit toch al iets beter is.......... :'(
Katers ::) ;D
Door Nelly
#367205
Vandaag eendagskuikens gehaald voor SR &Co. Twee kuikens ontdooid en een beetje opengesneden. Zip rook er eens aan: mwah, nu ff niet; Mistral moest er al helemaal niks van hebben, maar SR vond het wel spannend. Hij likte er aan, at er wat van en voetbalde er de hele keuken mee door. Toen begon ik het wat onfris te vinden en heb hem ermee in de kattenren gezet. Weg interesse. Ben er nog ff bij gaan zitten, heb die dingen wat heen en weer bewogen, maar nee hoor. Heb ze teslotte maar aan Andor gegeven, die witte kliko (vr)eet gewoon alles. Wat denk je Syl, morgen ff in kokend water leggen en nog eens proberen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#367251
Ja gewoon even de kook erover en nog een keer aanbieden, mischien even een pootje eruit trekken . Je kunt ook een heel kuiken geven dat niet is ingesneden en hem daar rustig mee laten voetballen , dat deden de kittens hier ook errst, zelfs Boris en Phoebe hebben het liefst dat ik ze naar hen toe gooi dat ze kunnen vangen ::) ;D

Die grote zou ik inderdaad gewoon een gekookt kuiken geven dan herkennen ze er wat eetbaars in
Door Nelly
#367686
Zo, vandaag is het dus gelukt zonder in kokend water te leggen. Heb het kuiken weer in de keuken aangeboden, SR heeft er driftig mee gevoetbald en tenslotte opgegeten (zie andere topic) op de kop na. Die heeft Andor opgegeten. Heb daarna wel ff de keuken gedweild ;D Zip en Mistral hebben nog steeds geen interesse :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door