even de ervaring van al meer ervaren Barfers lenen.
Door mijn hond op Barf te zetten ben ik ook over de voeding van mijn katten beginnen nadenken (ze kregen het all-you-can-eat droogvoer buffet).
Ik ben meteen overgeschakeld naar nat en hier stukken vlees aan het beginnen toevoegen.
Kip-kalkoen-rund gaat goed (al het spiervlees is op, de organen soms wel, soms niet).
Wat ik moeilijk vind is het vleesbot.
Ik heb al enkele dingen geprobeerd maar tot nu toe enkel succes gehad met kippennekken en dan bij 1 kat.
Het probleem is dat ik ook geen overzicht heb wie wat eet maar ik ben er zeker van dat slechts 1 kat van de 2 het vleesbot voor beide opeet (hij is echt zot van kippennekken --> gromt zelf terwijl hij het eet).
Het is dus ook zeer moeilijk voor mij om volledig over te stappen op raw aangezien ik dan vrees dat er tekorten gaan ontstaan. Nu geef ik hun 1/3 van de tijd rauw en 2/3 van de tijd blik.
De katten eten ook niet alles in 1 maal op vaak. Ze nemen een paar hapjes, vertrekken en komen een half uur later nog eens eten enz. (wat het nog moeilijker maakt om te zien wie wat eet) Kan je dat zomaar aanleren dat ze bij hun potjes blijven en alles in 1 maal opeten? zonder dat ze uiteindelijk te weinig op hebben?
bedankt