De meeste katten vinden het wel leuk om niet alle dagen hetzelfde te eten.
Ik weet niet of dat bij honden ook geldt, maar ik veronderstel van wel.
Ik zou dus zeker minstens 2 smaken kopen. Dan kan je smaken kopen (zoals hierboven gezegd) waarin meerdere diersoorten verwerkt zitten, of je kan voor meer enkelvoudige smaken gaan (1 of 2 diersoorten in verwerkt) en daar dan 4 of 5 smaken van afwisselen.
Als je steeds max een kwart van je menu een bepaalde diersoort voert (en dus minstens 4 soorten), zit je wel goed. Hoe meer afwisseling, hoe beter, uiteraard. 10% mag ook vis zijn, bij voorkeur vette. Maar niet meer dan dat.

Dus dat is wel eventjes uitrekenen hoe vaak je dan een bepaalde mix mag voeren, afhankelijk van hoeveel vis erin zit.
Het is aan te raden het grootste deel van wat je aan je katten voert uit kvv voor katten te laten bestaan. Af en toe eens wat hondenkvv, kan, maar zeker niet structureel hondenkvv voeren. Omgekeerd kan wel, maar kattenkvv is duurder, dus dat zal je waarschijnlijk niet willen...

Dit komt omdat katten iets strictere voedingsnoden hebben en hun menu wat minder bot, wat meer orgaan en vooral meer spiervlees bevat. Er zit ook geen pens in kattenkvv en dat alles maakt dat het duurder wordt dan hondenkvv.