Als orgaanvlees voer je in principe hart/lever/nier waarvan lever bij voorkeur niet meer dan 5%. In long zit niet zoveel voedingswaarde als in deze drie organen, en is niet nodig, dus hoef je geen vast onderdeel van de maaltijd te laten zijn. Dat zou ik vervangen door bijvoorbeeld konijnenniertjes of lamsnier.
Bijproduct zou ik niet meerekenen in je menu, dat is niet nodig voor een kat. Je kunt wel gewoon eens een visje of een kuiken bijvoeren. Hier wordt dat probleemloos naast de gewone maaltijd gegeten. Of op een dag dat ik geen orgaan voer (ik voer in 6 dagen al het orgaan en op dag 7 vis of kuikens).
Als spiervlees kun je denken aan vanalles, maar wat ik liever niet zou voeren naast kopvlees, is gemalen vlees (baader/separatievlees, vaak haas, maar je hebt ook in fazant, eend en bosduif). Dat is vlees wat van de botten afgeblazen wordt en dan gemalen, waarvan je dus geen idee hebt wat de kwaliteit echt is. Zomaar een tip. Verder kun je echt heel veel voeren, bijvoorbeeld gans, zwaan, paard, hert, lama, rund, etc. allemaal mooie vleessoorten die je van goede kwaliteit kan kopen.
Een muis is in principe compleet, dus dan kun je die dagen laten vallen in je weekmenu en over 5 dagen berekenen, wat je nu voor 7 dagen hebt gedaan. Je kunt ook dagporties verpakken in de vriezer en per dag kijken wat je ze gaat voeren, dan hoef je niet steeds een weekmenu te maken. Ik heb gewoon een lijstje op de koelkast met hoeveelheden per zakje voor als ik ga portioneren, en een lijstje met welke dagen ik welk orgaan voer, plus de hoeveelheid per kat. Ik denk dus niet na over een weekmenu maar bedenk de avond van tevoren wat er bijv. nog op moet, wat ze al een paar keer hebben gehad, of wat het beste past bij het orgaan wat ik ga voeren.