Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door 1eboa
Op de KVV van Barf en Carnivoer staat het voedingsadvies van 20 gram per kg, Suki, de jonge siamees van 7.5 maanden weegt ruim 3 kg, dat zou dus 60 gram per dag zijn, het lijkt mij zo weinig, hoeveel geven jullie?
gr Boa
Afbeelding
Door koekje
Ik vind dat ook te weinig. Siamezen kunnen best drukke katten zijn en een kat van 7,5 maand is gewoon nog in de groei. Ik zou eens beginnen met 6% en kijken hoe hij het erop doet.
Otje is een klein poesje van bijna 8 jaar en zo'n 3,5 kilo. Ze krijgt ongeveer 125-150 gram per dag eten, waarvan de helft kvv (de rest prooitjes of spiervlees in stukjes, etc).

Wat een mooierd trouwens!
Door hannabelgje
Volgens mij is 60 gram per dag voor geen enkele kat voldoende hoor. Hier krijgen de ukken altijd onbeperkt tot ik zie dat het teveel gaat zijn. Mijn thai at met gemak 200 gram, de uk die er nu rondloopt van bijna zeven maanden eet ongeveer 150 gram en weegt nog geen drie kilo.
Door 1eboa
ik vind dat hij niet zo goed eet, we zijn nog aan het zoeken. Viscompleet van KIVO moet hij niet, we proberen nu barf en carnivoer. Kippennekjes bekijkt hij niet, kip en hart gaat beter. Ik ben honden gewend, die hebben een totaal ander eetpatroon, eten alles, laten ook nooit wat staan.
Door dinky89
Wat een mooierd en lieve foto :-)

60 gram lijkt mij ook erg weinig, zeker voor een kat in de groei ;-)
Denk eerder dat het een richtlijn is voor volwassen volgroeide katten.
Door hannabelgje
Hier gaat het ook niet zo makkelijk. Kivo lusten de katten hier ook niet terwijl ze bijna alles eten.
Het grootste succes is hier darf kat. Normaal vinden ze bibi kat ook heel erg smakelijk. Kon ik helaas nu even niet aankomen. Barf is hier ook nig echt een brug te ver. Ik ben allang blij dat hij zijn kvv enigszins wil eten.
Door DebbieV
Even opgezocht voor je...

Barfmenu (volgens hun website) :
Wij adviseren U om uw kat circa 35 gram BARFmenu® per kilo lichaamsgewicht per dag te geven.

Carnivoer (volgens hun website) :
Op het etiket staat een richtlijn van 20 gram CarniVoer per kg lichaamsgewicht voor de volwassen hond en/of kat.
Door pearlsofpassion
Dat zijn ook maar richtlijnen he.  Ik denk dat er bij eenzelfde kat niet zoveel verschil zou zitten in wat hij/zij nodig heeft.  De kat zal wel van beide merken ongeveer hetzelfde nodig hebben (tenzij er veel verschil in vetgehalte is), maar de richtlijn is anders.
Das normaal bij commerciële voeren hoor.

Dus uittesten en je kat haar gewicht in het oog houden, is toch de boodschap.
Zeker nu hij nog jong is, moet je zeker meer voeren. En bij een siamees zou ik verwachten dat dat altijd wel rond de 100gr per dag zal blijven zitten. Als hij nog groeit, kan het ook goed meer zijn, als hij veel energie verbruikt ook.  Hier twee katers die ongeveer even oud zijn, en ongeveer evenveel wegen, maar de ene krijgt wel 115gr en de ander 155gr...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 29 mar 2015, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door