Ik ben Wilma, heb 2 hondjes, 8 konijnen en 7 katten. Ik ben op Barfplaats terechtgekomen omdat ik veel positieve berichten gehoord heb over het voeren van versvlees i.p.v. het "gewone" fabrieksvoer.
Onze twee jongste katten zijn Ragdolls, Cleo van 3 1/2 jaar en Pip van 2 1/2 jaar oud, de andere 5 zijn asielkatten, 8 tot bijna 14 jaar oud (en net zo lief en bijzonder hoor!).
Bij Cleo is 3 maanden terug chronisch nierfalen geconstateerd, dat was echt vreselijk schrikken, de grond zakte onder m'n voeten weg... Ze is doodziek geweest, het was echt foute boel. Via een second opinion bij een dierenarts die er nog wel in geloofde is Cleo er uiteindelijk bovenop gekomen. Het gaat nu weer goed met haar, ze is weer de Cleo zoals we haar kenden: lief, speels, actief, bemoeialletje, knuffel, stouterd...

Ze werd op nierdieetvoer gezet (brokken en zachtvoer, KD en Renal), krijgt 1xdgs benacor en daarbij ipakitine over het voer. Haar nierwaarden waren bij de laatste controle begin januari crea 345 en ureum 17,5, als ik het goed heb. Fosfor was toen goed.
Mijn collega heeft heel goede ervaringen met versvoer geven en ik heb het boek Voer voor Carnivoren van Tannetje Koning gelezen. En heel internet afgestruind natuurlijk...
Van Tannetje Koning kreeg ik het advies om het speciale nierdieetversvoer van Bandit te proberen. Daar ben ik nu mee begonnen. De eerste keer een eetlepel gemengd door iets wat Cleo erg graag lust: tonijn in water. Ze heeft er best van gegeten maar helaas spuugde ze alles daarna weer uit.
Dus de volgende twee keren slechts een theelepeltje gemengd met iets lekkers, maar helaas weer hetzelfde resultaat: wel wat eten maar alles weer uitspugen.
Vanochtend dus maar even geen vers erdoor, want ze heeft best honger maar als ze dan steeds weer alles uitspuugt...
Heeft iemand tips, ervaringsdeskundigen? Ik hoor het graag!