Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Gaby
#23081
zurca schreef: Dankjewel Gaby... ja ze ligt er echt relaxed bij 8) heb je die foto die ik eerst van haar had ook gezien? die met die muts op..
Ja geweldig hè.. altijd leuk... katten zijn ook gewoon leuk.
Door sylvia
#23380
Wij hebben gisteren Boris gehaald en Boris at Boerenbond brokjes,ik heb hem direkt overgezet op carnibest en geen probleem,hij is op de bak geweest en gewoon een vaste drol.Hij vindt het overigens heerlijk,hij is nog wat schuw maar als ik met de cb aankom dan springt hij bijna in het voer bakje ;D ;D ;D
Door wolfje
#23733
zou dat passen in het voerbakje??? ??? whahaahh leuk hoor. ik ga aan de bibi dus niet aan de carnibest.
Ik heb iemand zo lief gevonden die voor mij even bibi wil halen als zij zelf haar spullen gaat halen dus.
Door Nelly
#24274
Wauw Loeka, jij hebt ook prachtkatten zeg! Wat zijn het, Abessijnen?
Door Loeka
#24367
Hoi Nelly,

Bedankt voor het compliment, ook namens mijn katten(het komt door het voer dat zij krijgen). Geen Abessijnen, maar wel bijna goed. De bovenste is een kruising tussen een Maine Coon en een Somali. Een wildkleur poes van 5, door haar voedselallergie ben ik hier terecht gekomen. Zij eet nu CB. De tweede is een Somali. Een sorrel kater van nu bijna 14 maanden.

Ik heb ook nog een HTK-kat van ruim 9 al weer, die weigert vers vlees. Zelf als ik het op haar pootje smeer laat ze het gewoon opdrogen :P Maar vooruit, voor 1 keer mag ze toch op de barfplaats.nl ondanks dat ze brokken blijft eten ;D

Groetjes,

Loeka

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Loeka op di 18 nov 2003, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#24468
Nou ik vind ze alledrie even mooi! Zelf heb ik 2 HTK-katers van 12 jaar en een blauwe pers-kater van 16 jaar, die laatste is een afdankertje, maar ik heb hem al vanaf z'n 4e jaar. Ben altijd gek geweest van Main Coon's, maar sinds ik Tijger van Syl heb leren kennen ben ik aan het twijfelen, en die Somali van jou vind ik ook schitterend. Eigenlijk zijn alle katten gewoon mooi. Denk dat ik, àls ik na deze katten weer een kat neem, de keuze laat afhangen van welk karakter het beste bij me past, want als ik op uiterlijk afga, wil ze allemaal wel... ::) ;D
Door Loeka
#24487
Ja precies, de aard is superbelangrijk. Dat is het voordeel van een raskat, je weet ONGEVEER wat je kunt verwachten. Of nog beter eigenlijk, een volwassen kat uit het asiel, dan weet je helemaal of het dier bij je past. Of eigenlijk of jij bij de kat past ;D

Ik kan je wel zeggen, dat Somali's niet de makkelijkste zijn en dat je er echt van moet houden. Ze zijn erg druk, mensgericht en speels(en niet alleen als kitten). Ze kunnen ook echt niet alleen zijn, dan kwijnen ze weg. Er moet dus altijd een tweede kat(of hond) bij, zeker als je veel van huis bent. Die van mij komt bijvoorbeeld gerust midden in de nacht zijn speelgoedmuis op bed brengen en dan moet er gespeeld worden! 8) Kortom je moet er tegen kunnen en het leuk vinden dat je een kat hebt die vol zit met streken en OVERAL bij wil zijn.
Laatst gewijzigd door Loeka op wo 19 nov 2003, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#24645
Ja, maar daar hou ik nu juist van! En ik werk dan wel 3 van de 10 dagen, maar ècht alleen zou zo'n kat nooit zijn, want ik heb ook nog 2 honden, en zal er altijd minimaal 1 hebben. En wat je zegt over een asielkat, ergens heb ik hier ooit een berichtje gezet over de kat die ik vóór deze 3 had, een sneeuwwitte kater uit het asiel, die duidelijk míj had uitgekozen. Dat was een groot succes, we zijn dikke maatjes geweest tot ik hem, op 11-jarige leeftijd, moest laten inslapen wegens een ongeneeslijke tumor in z'n buik... :'(
Door zurca
#24698
Hallo,
ik vind juist dat als je een kat uit het asiel haalt dat je wel weet wat het karakter is van zo'n dier...kijk, niet van een kitten, maar van een volwassen kat wel. van de vorige eigenaar word altijd een soort beschrijving van de kat gevraagt. bij een zwerfer weten de medewerkers van het asiel zelf al snel wat voor vlees ze in de kuip hebben. ik heb zelf twee katten uit het asiel, Meid en Speedy. Meid koos mij uit, en het is echt een heel bijzondere kat. Met haar heb ik ook echt een speciale band. Speedy koos mijn vriend uit, en zij is ook echt zijn kat. voor mij ook heel lief maar zodra mijn vriend thuis is besta ik niet meer ;D
voordat Tobias en Noa hier in huis kwamen, was ik een beetje aan het rond kijken naar of een Britse korthaar choclate colour of een Ragdoll. qua karakter spreken deze twee mij erg aan, en dat is inderdaad wel zo dat je bij een raskat al een beetje weet hoe zon diertje word..maarja toen vond ik Tobias en Noa en die kon ik dus echt niet aan hun lot overlaten.(en ik zou ze ook niet willen ruilen..) dus voor mij nog even geen raskat maar ooit zal ik er wel een krijgen want ik ben echt wel een beetje verliefd op beide rassen :D
Door Nelly
#24951
Zo denk ik ook een beetje Zurca, de 2 HTK-katers van 12 jaar die ik heb waren echt mijn eigen keuze, ik heb ze van kitten af aan, en de ouwe pers van 16 is een 2e handsje, die heb ik eigenlijk 'n beetje uit medelijden opgenomen, en alle 3 de katten gaan hier gegarandeerd van ouderdom dood. En ja, als ik dan weer een zielig geval tegenkom, terwijl ik eigenlijk best wel een bijzondere raskat wil, dan wordt het tòch weer die zielige kat, ik ken mezelf.... :-X Alleen aan een pers begin ik echt nooit meer, hoe lief ze ook zijn, maar die vachtverzorging, als ze het tenminste toelaten, die kan ik met m'n zieke handjes echt niet meer aan; perzen, hoe zielig ook, laat ik in het vervolg echt aan anderen over.
Groetjes, Nelly.
Door crutz
#29954
Chantal,
hoe smaakt het ze ???
heb je Maya ook al wat gegeven of is die kilo nog niet helemaal ontdooid, dat voor de kat is vast wel al ontdooit, want dat zijn van die kleine pakjes ;D (ben natuurlijk mecheltjes gewend, die eten wat meer ;D)
Door wolfje
#30974
Ik ben een paar dagen weg van huis geweest dus nog niks geprobeerd.
Vanavond krijgt Mary (de kat) haar eerste portie.
Maya moet nog even wachten want ben nog even aan het denken hoe ik dat ga doen. Maar die ga ik ook zo uit de vriezer leggen in de koelkast.
Dus ws kan ze morgen beginnen. Ben benieuwd wat mary ervan vind vanavond ik laat t wel weten.
Door pinkeltje
#31019
Gaby schreef: Van Carnibest hebben ze ongeveer 25 a 30 gram per kilo kat nodig per dag.

groetjes Gaby
en hoeveel is dit bij kittens?is dat hetzelfde?
weten jullie ook wat bibi kost en hoeveel ze daar van nodig hebben?
Door sylvia
#31048
pinkeltje schreef:


en hoeveel is dit bij kittens?is dat hetzelfde?
weten jullie ook wat bibi kost en hoeveel ze daar van nodig hebben?
Nee kittens hebben iets meer nodig,ik weeg het nooit voor Boris hij doet 4 dagen met een pond en hij is nu 13 weken ongeveer.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 14 dec 2003, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door