De bedoeling is dat ze de schuren en paardenstal vrij van ongedierte gaan houden.
Ze heten Cees & Annie ,zijn ong. 5 en 7 jaar oud en heeeeeeel schuw.
Ze kennen niks en hebben hun tijd doorgebracht bij een alcoholist die ze op het balkon hield.
Mensen vinden ze niet erg leuk.Andere dieren kenden ze niet ,maar dat bleek in de kattenopvang geen probleem.
Ze aten daar niet zo goed vanwege alle stress.
Ik kreeg ze mee ieder in een mandje en heb ze gelijk gewogen : Cees is ong. 5 kilo en Annie 4 kilo.
Cees laat zich al wel zien ,maar Annie nog niet.
Ik kreeg de tip om ze gelijk maar over te zetten op barfhappen ,om de eetgewoonten gelijk ook maar te veranderen.
Dat heb ik gedaan en ik ben verbaasd over het gemak waarmee deze schuwe katten hun nieuwe voeding accepteren.
Nooit gedacht!

Gisteren hebben ze gehad : gemalen parelhoenkarkas,kippelevers,kipsnijlingen ,hertenhart ,platgeslagen kippennekje en gemalen rundgehakt.
Het enige wat ik vanmorgen terugvond was een halve uitgekotste kippenek.
Nu mijn vraag : met 2 schuwe katten weet ik niet precies wie wat eet .
Is daar nog iets handigs op te bedenken ? Ze krijgen op 2 verschillende plekken hun bakje.
Maar wel nog in 1 ruimte .Om te wennen zitten ze opgesloten in de paardenstal.
Kan het ook zijn dat Cees alles heeft opgegeten ?
Nu ik weet dat ze barf lusten heb ik het volgende in huis : parelhoenkarkas ,rundvlees ,rund hart,rundlever,kippenekken,kiplever,kiphartjes.
Sardientjes,geitenvlees en volgende week ook konijnkarkas.
Ook fazantkarkas van Keimooi ,met ingewanden .Alle vleesbot is gemalen.
Voor de honden heb ik nog veel meer variatie met veel wild.
Van Koekje heb ik onderstaand quote : en mijn vraag is dan : Als ik deze verhouding aanhoud zit ik denk ik wel aardig goed met de voeding voor Cees en Annie?
Moet er nog iets bij ?
[quote]Als je een kip slacht en deze ontleedt, zijn dat niet de percentages zoals deze van nature voorkomen. Van het totale aantal orgaan is de lever het grootst, dan de maag, het hart en dan de nieren. Ik voer orgaan in aflopend formaat van grootte: lever - hart - maag - nier. Hart is hier dus een uitzondering, want dat eten ze erg graag.
Ik hou grof gezegd ongeveer de volgende percentages gemiddeld aan voor een kattenmenu:
3-4% per dag per kat
30-50% vleesbot
15-20% orgaan
de rest spiervlees/quote]