- di 05 feb 2013, 18:41
Ik heb drie katten, ze zijn even oud, 2,5 jaar, en ze zijn op een leeftijd van 3-4 maanden bij mij gekomen en eten sindsdien alleen maar vers (voornamelijk complete prooi). Kai at daarvoor brok en blik, Jet at ook prooi erbij, en Plien is van de straat geplukt en zag eruit alsof ze uberhaupt nog nooit eten had gehad.
Plien is een klein poesje, zijn weegt ongeveer 3,7 kilo, maar ik ken poesjes van 2,5 kilo die hoger en breder zijn. Plien is echt heel compact. Met een maand of 4-5 begon ze heeeeeeeel erg aanhankelijk te worden en is ze gesteriliseerd. Vanaf een maand of 6 had ze wel de hoogte die ze nu heeft en was 2,5 kilo, en ze is mooi uitgebouwd, het is echt een hele gespierde poes, want die laatste 1,2 kilo zijn allemaal spieren. Rond de leeftijd van 1 jaar was ze uitgegroeid.
Jet is een stuk zwaarder, een kilo of vijf. Ze staat laag op haar poten, maar heeft een lang lijf. Zij heeft een heel schattig snoetje, maar zag er tot zeker 1,5 uit als een kitten, ook in blik en vorm van het snoetje. Ook was ze gewoon nog aan het groeien tot die leeftijd.
Jet is het laatste jaar wat stabieler geworden, qua karakter en qua gewicht, en haar snoetje is nu ook volwassen.
Kai is een kilo of 4, een heel slank katertje (maar hij lijkt het grootst omdat hij het meeste haar heeft en de langste poten), en die wel in de lengte uitgegroeid, maar is nog aan het uitbouwen. Hij is grijs, dus mensen dachten al dat hij oud was toen hij nog een kittentje was.
Ik ga dus mee met Koekje, dit is echt ongelooflijk kat-afhankelijk.