Jouw poes blijkt zowat dezelfde voorkeuren te hebben als mijn Luis.
Konijn is favoriet, kip en eend gaan ook, maar grazers zijn niet lekker.
Orgaan van grazers al helemaal niet!
Hij eet liever lever en nier of maagjes dan hart.
Van hart eet hij wel kippenhart, eendenhartjes, lamshart (favoriet onder de hartsoorten). Maar runderhart weigert hij dan weer. Lever eet hij graag, van kleine dieren. Maar lamslever is heel lastig en geitenlever gaat helemaal niet. Van vlees lust hij lam en geit nochtans wel, paard is daarin niet lekker, hert niet, rund niet (enkel hooglander) lama half en half.
Enfin, het komt wel overeen.
Bij Luis werkt het mengen onder wat lekkers heel goed. Hij leert zo ook aan smaken wennen en heeft al heel wat leren apprecieren dat hij eerst niet moest.
Maar bij mijn andere poes (die gelukkig wel veel lust) werkt dat dus absoluut niet. In stukjes mengen. Zij eet er ook omheen en wil dan het minder lekkere zeker niet meer opeten als ze al wat lekkers gehad heeft.
Daar werkt dus enkel marineren in wat lekkers (lang laten trekken zodat de geur verdoezelt wordt), malen onder wat lekkers, of enkel het minder lekkere voorschotelen en pas als dat op is de rest geven. Durf ik wel 24u volhouden en meestal eet ze dan 1 hapje en gaat dan weer weg. Uiteindelijk komt dat wel goed. Maar daar moet je zelf achter staan en enkel doen als je poes koppig aan het wezen is. Als ze het echt niet en niet lust, dan zal dat daarmee ook echt niet lukken.
Bij andere katten werkt dat zowiezo niet, die eten nog liever niet. Dus dan is dat zeker niet aan te raden. Bij Luis werkt dat bv ook niet, daar ben ik beter om het te mengen of te laten marineren (of beide).
Wat Luis nu ook leert eten is wilde eend. Misschien kan je dat eens proberen als je daaraan kan geraken? Geen gans, das nog wat minder, maar wilde eendfilet lukt aardig. De boutjes ook weer minder

.
Ik heb dat wel de eerste keer gemengd met gemalen tamme eendennekken aangeboden. Ik hoopte dat hij zo de link zou leggen tussen biede. Ik weet niet of dat geholpen heeft, maar goed, het gaat gemengd (met nog een beetje kalkoen erbij) redelijk goed binnen.
Bij Luis meng ik eigenlijk standaard zaken die hij niet lekker vind onder lekkere zaken. Anders krijgt hij ook veel te weinig afwisseling binnen. Het is al een gewoonte geworden....
En ik zeg het, het gaat steeds gemakkelijker helemaal op, als het maar gemengd is.
Hier is een artikel met taurine-inhouden in tabelvorm:
http://www.vetmed.ucdavis.edu/vmb/aal/pdfs/spitze.pdf
Als je dat even afdrukt, ben je vast al een beetje wijzer.
Vanaf de site lezen is wel bijna niet te doen
Hoop dat het helpt om je gerust te stellen.
Oh ja, en ook zeker het dooivocht van alle vlees meegeven he. Niet enkel van het orgaan. Zeker dan bij konijn en dergelijke, want het beetje dat er in dat vlees zit (konijn blijkt uitzonderlijk arm te zijn), gaat grotendeels verloren in het vocht.