Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
Tuurlijk kan dat.. pakketjes maken maar maak je t dan niet extra lastig??

Als je nou ook nog een stukje kip en bv een kwarteltje of duifje zou kunnen vinden heb je lekker veel variatie

Ik heb zelf dag-porties per dier/vleessoort, kip,kalkoen,koe,schaap, haas,wild etc waar mogelijk in zo groot mogelijke stukken [bij snippers en snijling is dat wat lastig ;)] dan is er wat te kauwen
hetzelfde voor botwerk oa.vleugel,rug, nek van kip, karkas van parelhoen en eendenrug
1 kwartel is een dagmaal voor voor 2 dames, die chop ik dus op de dag zelf

Een klein beetje in de smiezen houden dat je niet 7x t zelfde pakt [in t begin een lijstje op hangen helpt ook]
Door IzMi
Too schreef: Tuurlijk kan dat.. pakketjes maken maar maak je t dan niet extra lastig??

Als je nou ook nog een stukje kip en bv een kwarteltje of duifje zou kunnen vinden heb je lekker veel variatie

Ik heb zelf dag-porties per dier/vleessoort, kip,kalkoen,koe,schaap, haas,wild etc waar mogelijk in zo groot mogelijke stukken [bij snippers en snijling is dat wat lastig ;)] dan is er wat te kauwen
hetzelfde voor botwerk oa.vleugel,rug, nek van kip, karkas van parelhoen en eendenrug
1 kwartel is een dagmaal voor voor 2 dames, die chop ik dus op de dag zelf

Een klein beetje in de smiezen houden dat je niet 7x t zelfde pakt [in t begin een lijstje op hangen helpt ook]
Hoezo lastig? Ik dacht dat `t juist handig zou zijn. Omdat als je, zoals ik, 5x spiervlees geeft in de week en je moet elke keer een ander zakje pakken dan heb je grotere kans dat je 2x hetzelfde pakt. Ik dacht als ik een pakketje maak waar alles in zit (kipfilet, kopvlees rund, snippers van lam en geit) kan `t niet fout gaan. En hebben ze zeker 5x in de week (uit `t zakje) van alles wat. Dus ik dacht; 5x in de week gevarieerd spiervlees!....

En qua botvlees moet ik nog variëren. Geef tot nu toe alleen nog kippennek, wil binnenkort eendennek en konijnkarkas halen. En dan bijv 2x kippennek, 2x karkas en 1x eendennek.
Laatst gewijzigd door IzMi op ma 16 mar 2009, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
Ik zou t zelf zo'n gedoe vinden om al die peuterbeetjes af te wegen.... ben een beetje van de luie.. ::)
Voor de goede orde ik weeg t wel hoor, anders kan ik ze rollen! maar maak geen mengsels

Doe gewoon wat voor jou goed  en handig is, zolang je varieert en de percentages in de gaten houdt is er helemaal geen "goed of fout" :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door