Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Het werkt echt super met bevroren stukjes.
En de katten vinden het heerlijk, dat is natuurlijk het belangrijkste.
Nu sparen voor een molen op pootjes, vind het vastschroeven toch wel erg vervelend ik moet hem tijdens het malen 3keer opnieuw vastzetten.
om even t verschil aan te geven;

ik word met name voor zwaardere botsels , ook wat boos op de kleine brave alexander molen..........met name door t vastzet systeem
de porkert 22 inch is bij mijn weten de kleinste met 4 schroefgaten, en met z'n 8 kg behoorlijk bully :)
hij s net nieuw aangeschaft, dus ervaringen later ;)

Afbeelding
flin schreef: om even t verschil aan te geven;

ik word met name voor zwaardere botsels , ook wat boos op de kleine brave alexander molen..........met name door t vastzet systeem
de porkert 22 inch is bij mijn weten de kleinste met 4 schroefgaten, en met z'n 8 kg behoorlijk bully :)
hij s net nieuw aangeschaft, dus ervaringen later ;)
Bedankt voor de info en de foto. Ziet er inderdaad solide uit. Is het de bedoeling dat je hem met 4 bouten vast zet?
Groetjes Linda
Je zet hem idd met bout en schroef vast, zo door de 4 gaatjes die aan de poten zitten.

Ik zou dat zelf toch niet willen. Hier wordt aan de eettafel gemalen en dan moeten er gaten in de eettafel. Ik heb geen workmate en aan aanrecht past niet wegens waterkering en onderkastjes.
Meneer koekje zet mijn molen vast en hoeft tussendoor die klemschroef niet opnieuw vast te zetten. Gewoon in een rustig en solide tempo malen.

Ik ben wel blij dat Sien niet de enige ordinaire Tokkie is die na het malen ook de binnenkant van de molen aflikt  ;D
Tjonge, dat vast zetten zet mij toch weer aan het denken. Ik zou ook niet weten waar ik hem vast zou moeten bouten.
Aanrecht is echt geen optie. Eettafel lijkt mij ook niet ideaal. Workmate? Ook een heel gedoe om elke keer zo'n workmate in de kamer te zetten wanneer het vlees en de botten weer gemalen moet worden. Een speciale keukentafel , zo'n keuken blok ervoor aanschaffen? Volgens mij is zo'n blok trouwens erg solide en kan je hem daar weer niet aan vast schroeven. En daarbij, ik vind dat nog al een fors ding voor extra in de keuken/kamer speciaal voor het malen van kvv. Toch weer iets om over na te denken..... lastig!
Ik zet mijn molentje nu ook al elke keer op de workmate. Zoveel gedoe is het niet, workmate uit de kast, uitklappen molen er op en malen maar ;)
Vraag me dan alleen af hoe het zit met die pootjes, vast schroeven op de workmate of op een stuk hout en dan klemmen in de workmate.
Hoe dan ook zie ik het wel zitten, moet alleen even sparen want echt goedkoop zijn ze niet. En-garde heeft er een van tellier redelijk betaalbaar maar ik kan daar geen snijschijven van vinden.
Het ligt er aan waar je workmate staat. Om die van mij te pakken moet ik eerst klimmen en een hoop spullen er voor vandaan halen voordat ik hem kan pakken. Hij staat (nu nog) op de hoogste plank van een stelling in de berging. En voorlopig heb ik geen andere plaats ervoor.
Dus dat is de truc... het spul er enigszins bevroren doorheen jassen, ik vroeg me al af hoe jullie dat doen, haha, eergisteren wat kalkoenstaarten proberen te malen, het deel wat in de molen achterblijft is ook wel prut geworden, maar het geeft zo'n smeerzooi  ::)
@zaniematsu, ik ben die link naar porkert tegenkomen maar ik kan snap niks van die taal en op engelse taal kan ik niet vinden hoe ik dan moet bestellen of wat het kost.

Ik heb ondertussen antwoord van en-garde, ze hebben wel snijschijven voor de tellier en die zetten ze vandaag op de site. Ze hebben alleen geen 10mm, wel 8mm en 12mm. t.z.t. zullen ze ook messen bestellen en op de site zetten. Molen is 95,50 en een snijschijf is 7,50 maar kan een 12mm snijschijf of word het dan te grof? I.v.m. met tandloze muts
Ik heb vandaag een paar dingen geleerd:

- het spul even weer in de vriezer voordat je het door de molen gooit werkt inderdaad stukken beter :biggrin2:
- het werkt op zich makkelijker als je de eendenvleugeltjes alvast in stukjes hebt gesneden
- er kan uit gebroken botjes ineens een heleboel beenmerg/bloederig achtig spul sproeien, zodat je kleren helemaal onder zitten ::)
- het is net te doen voor mij, maar misschien toch beter dit soort dingen over te laten aan meneer Saille :D

En oh wee als madam Poekie er morgen haar neus voor ophaalt!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door