- ma 07 okt 2013, 14:33
[quote="Zaniematsu"]
Hoe ziet het versmenu er voor jouw katten ongeveer uit?
Deze ernstige waarschuwing voor tekorten komt van een voedingsdeskundige.
[/quote]
Dat zegt me niet zoveel, eigenlijk. Wie-wat-waar?
Ik hou niet echt een menu aan bij de katten, omdat ze vreselijk eigenzinnig zijn. Wat ze de ene week verslinden, lusten ze de week daarop niet en drie weken later weer wel. En het moet dus allemaal gemalen zijn. Ik koop rollen bij Tierhotel: konijn (koppen gemalen met spiervlees + koppen gemalen met lever, long en hart; daar voeg ik een keer per week nog zelfgemalen konijnennieren aan toe), gemalen kippenruggen (met veel spiervlees en hier en daar een levertje), gemalen kalkoennekken (die willen ze ineens niet meer, dus heb nu gewone gemalen kalkoen besteld) en zelfgemalen kwartel. Bambi lust daarbij in hun geheel gemalen biologische kippen (daar zit dus heel veel spiervlees aan), die wil Sokjes tegenwoordig niet meer hebben. Sokjes is wel dol op wild (Bambi niet), dus die krijgt gemalen wildribjes, en hij snaait veel mee wanneer ik voor de honden portioneer: stukjes rundvlees, paardenvlees, wildganzenvlees (doet ie een moord voor), stukjes lever/hart/nier van uiteenlopende dieren.
Bambi kan producten van grote grazers niet verdragen, dus die eet het minimale: kip, kalkoen, kwartel, konijn. Eend ging een tijdlang goed, wil ze niet meer. Kiporgaantjes eet ze trouwens ook. En ik hoop dat ze de gemalen gans van Jurgen gaat lusten. Sokjes krijgt dus meer afwisseling omdat hij van de honden veel meepikt. En toch is Bambi er met sprongen op vooruitgegaan toen ze op vers is overgestapt.
O, en ze krijgen 2x per week een visoliecapsule door hun prakje.