Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Aradia
Ik herken je frustratie ook heel goed. Hier is madam nog niet van het blikvoer erdoorheen af, maar het wordt wel steeds minder gelukkig.

De heren kunnen ook wel eens wispelturig zijn, maar hun kuiken 's morgens gaat er nog grif in.

Ze zijn hier nog niet veel afgevallen....
Door Limpy
Idd zeer herkenbaar, juf blixa presteert dit ook om de zoveel tijd - het liefst wil ze dan alleen maar kip (nek/filet), kuiken en muis/rat eten want v/d rest denkt ze dood te gaan en of ik maar brokjes wil gaan kopen...

Zij heeft genoeg vlees op dr ribben om dit rantsoen (1 kippennek+kuiken) een paar dagen vol te houden (we zijn allebei te eigenwijs om eerder toe te geven) en daarna pas ik het menu zo sumier aan dat ze wel weer wilt gaan eten (voor de heren ook weer feest want lekkere dingen vinden zij) dan desnoods maar 1x stinkblikje erdoor.
Dat de heren hier wel makkelijk zijn en ook altijd alles lekker wegknagen (inclusief haar portie) werkt helaas niet altijd op haar eetlust want katers zijn raar vind zij  ;D (voor limpy maakt ze ´n uitzondering want die vindt ze lief)
Door *Yvje*
Ze heeft vanochtend nog geweigerd maar smiddags wel weer goed gegeten en zonet ook weer.
Ik heb er maar weer iets meer blik door gedaan, misschien wou ik iets te snel, ik ben amper
anderhalve maand bezig nog maar. Andere Kvv's doe ik al, ze krijgen iedere dag een andere smaak,
ik wissel dan af tussen Bandit, Bibi en Carnibest, dat zijn de enige Kvv's die hier te verkrijgen zijn,
lijkt mij meer dan genoeg en dan ook nog 2 smaken van Bibi en nog 3 smaken van Cb. Dus dat zijn
5 smaakjes, ze hebben wel duidelijk voorkeur voor de Cb lammix en de Bibi beefmix.

Axl doet het echt gewoon fantastisch, eet echt bijna altijd alles op, leg het gewoon in balletjes op het aanrecht,
zet kat erbij en hij gaat eten. Izzy moet ik wat pushen.

Ik stop nu ook maar met 's avonds brokjes, ze kregen nu omdat Izzy nog niet echt genoeg van de Kvv binnen kreeg
iedere avond nog een handje brokjes, maar dat heeft ze dus prima in de gaten en als ze dan in de avond haar Kvv krijgt
weigert ze die vaak en gaat ze zitten krabben en mauwen bij het aanrechtkastje waar de brokjes staan,
ik denk dus dat ze gewoon weet dat ze ook nog brokjes krijgt en daar liever op wacht.
Ik probeer het nu een tijd zonder de brokjes, heeft ze in de ochtend ook meer honger denk ik !
Door *Yvje*
Ja toch, eigenlijk is zij niet de miep hier maar ik !!  ::)

Gister de brokjes niet gegeven, ze had nu nog niet zo'n honger dat ze
haar Kvv helemaal heeft opgegeten maar iig beter dan gisterochtend !  ;)

Ik moet ook niet al te bezorgt zijn als ze nu even wat te weinig krijgt,
ze valt niet meteen om ! Maar zo ben ik dan.. en al zou ze nog iets dunner worden
dan ook is het geen vreselijk iets, ze is nog niet mager, waarschijnlijk zit het
er zodra ze er wel helemaal door is ook zo weer aan..
Laatst gewijzigd door *Yvje* op vr 08 apr 2011, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aradia
Dat denk ik ook wel. Mijn vreetkaters zijn al aangekomen, terwijl die ene toch best wat missen mocht.
Cleo is ondanks haar mieperigheid maar 200 gram afgevallen.

Als ze binnen de 24 uur maar wát eten, is mijn stelregel. Ben bijna van het blikvoer bijmengen af.

Gaat bij jou vast goedkomen!!!
Door *Yvje*
Ja, zolang zit er nooit tussen hoor ! Ik voer nu zo'n 3 keer per dag, tussen 9 en 10 in de ochtend, tussen 4 en 5 smiddags en dan weer tussen 10 en 11 in de avond.
Het is nog nooit voorgekomen dat ze echt letterlijk alles laat staan hoor. Ik was zojuist trots, heeft ze stukjes Cb zonder blik gegeten, heb
d'r voor de gek gehouden, heb het blikje gepakt, wat op mijn handen gesmeerd en toen de balletjes vlees gerold en
zat er dus geen blik door, alleen de geur ! Ze heeft nog best wat gegeten dus zo vies is het echt niet volgens mij !
Door Aradia
kater heeft weer last van zijn maag; kotst al twee dagen zijn kuikens er compleet uit. Ben hem gisterenavond water gaan geven.
Vandaag kindigest en 1 kwart zitac. Hij is duidelijk niet wel.

als het inderdaad nu toch een chronische gastritis is, vraag ik mij af of ik hem (en de anderen) vers moet blijven voeren. Hij lijkt voor steeds meer gevoelig te worden...

Poes heeft nog steeds een klein likseltje blikvoer erbij, maar ze doet het verder prima!! Ben trots op mijn prinsesje.
Door koekje
Lijkt mij dat in het geval van een gastritis vers ook beter is. Om vers te verteren is een zuurder maagmilieu nodig, maar dit is wel natuurlijker. Het minder zure milieu wat bij brokken ontstaat, is niet natuurlijk voor een kat en kan de klachten verergeren.
Ik ben geen voorstander van zuurremmer (dat is zitac) geven bij rauw. Het maagzuur is namelijk nodig om bot te kunnen verteren.
Het zou ook net zo goed een virusje oid kunnen zijn, niet ieder kotsje is gelijk een chronische aandoening natuurlijk en zoiets kan wel lang blijven duren, zeker als er geen adequate behandeling is of de behandeling niet correct in deze.

Ik denk dat ik wel een pro-vers DA zou opzoeken, anders krijg je standaard een brok-advies.
Door Aradia
Dit speelt al een paar jaar. Een paar jaar terug is hij vreselijk ziek geweest, wisten niet zeker of hij het halen zou. Hij was door de gastritis al zo ver uitgedroogd, dat ook de nieren een flinke klap hadden gekregen en DA eerst aan nierfalen dacht. Uiteindelijk bleek toch de maag de boosdoener.

Sinds die tijd heeft hij dit ook, wordt langzaam aan steeds minder, maar bij iedere wisseling van brok gebeurde dit normaal.
Nu dit keer is er niets veranderd qua vers.....
Door *Yvje*
Nou, Izzy doet het heel goed, ze eet nu zo'n 120 gram per dag. Alleen waar zij wil, dus ik loop achter haar aan tot ze het stukje wat
ik voor haar leg opeet, nu probeer ik haar te leren dat ze op een vaste plek eten krijgt, op een placematje in de keuken want
ze maakt er naar mijn idee een spelletje van zo. Is wel even weer geduld hebben zeg. Ze wou er vanochtend niets van weten,
zette haar steeds maar weer terug, stukje vlees voor d'r neus maar nee.
Op een gegeven moment heb ik haar opgetild en vlees op d'r poot gesmeerd zodat ze de smaak even proefde,
toen wou ze wel, maar als ik meer dan èen stukje voor d'r neer leg loopt ze weg. Leg ik er een neer per keer eet ze wel. Maf toch..
Ze zat nog niet bij het placematje maar er een stukje vandaan dus ik heb het matje maar naar haar geschoven en er
steeds weer een nieuw stukje op gelegd vlak voor ze de andere op had..  wat een gedoe zeg ...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door