Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
Loeka schreef: En dan ook nog alle risico's die er bij komen: ziekten, knokpartijen, aanrijdingen, kattenhaters, kinderen die pesten, vergiftiging en ga zo maar door.
ja risico heb je altijd.
maar als een kat naar buiten wil kan je m moeilijk tegen houden,

ik heb t geprobeerd en dan glippen ze keer weg en worden ze juist doodgereden.

de kittens blijven nu nog binnen,
maar de rest loopt buiten.

de rest heb ik eigenlijk niet meegemaakt wat jij zei,
onze katten zijn nooit ziek,
ookal worden ze niet geent.
pesten doen mensen niet.
en vergiftigen ook niet.
tenminste niet bij ons in de buurt.

of ze in andere tuinen poepen weet ik niet,
maar daar let ik niet op ;)

vechten doen ze altijd wel eens,
dat gebeurd hier in huis ook wel eens als er 1 sacho is.

wat ik wel mee heb gemaakt dat ze onze katten wilden stelen of in asiel gooide! >:(
vooral de katers.
we hadden een witte pers,
die wilde bijna nooit binnen zijn,
gevolg hij was altijd zwart en vies.
dus mensen dachten dat ie een zwerfkat was.
heb je dan een kat voor 1000 gulden ::)
we hebben nadat t 3 keer gebeurde gezegt dat ze m gewoon moesten laten lopen.
ook hebben ze onze smoke eens gestolen,
dat was een hele mooie raskat om te zien.
hup in de auto ermee en wegrijden,
gelukkig voor ons hebben ze m 2 blokken verder weer uit de auto gegooit >:(
hij was namelijk gecastreerd door onx,
wij doen dat nooit,
maar met deze kat wilden we expres geen jongen.

dus al met al vallen de nadelen van een kat buiten wel mee hoor ;D ;D ;D ;D
Door sylvia
Ik was ook altijd een felle tegenstander van katten los buiten laten lopen. Totdat we onze Bengaal hadden, hij werd helemaal gek binnen. Hij was ontzettend lief en de buurtkinderen konden hem allemaal pakken, hij was blloedmooi om te zien en had al heel hoog gescored op de show en voor hij een jaar oud was is hij doodgereden toen hij op mij af wilde komen lopen.
En toch weet ik dat hij in meer en beter geleefd heeft in die korte tijd dat hij naar buiten mocht als dat hij twintig was geworden en in zijn idee opgesloten had geleefd.
Boris en Phoebe doen hun behoefte in huis als ik ze niet buiten laat, maar die gaan de tuin niet uit, die vertoeven op de schuren en in onze schuur en natuurlijk in de tuin, verder komen ze niet in iedergeval niet overdag dan liggen ze namelijk de hele dag te pitten.
Door An
sylvia schreef: Ik was ook altijd een felle tegenstander van katten los buiten laten lopen. Totdat we onze Bengaal hadden, hij werd helemaal gek binnen. Hij was ontzettend lief en de buurtkinderen konden hem allemaal pakken, hij was blloedmooi om te zien en had al heel hoog gescored op de show en voor hij een jaar oud was is hij doodgereden toen hij op mij af wilde komen lopen.
En toch weet ik dat hij in meer en beter geleefd heeft in die korte tijd dat hij naar buiten mocht als dat hij twintig was geworden en in zijn idee opgesloten had geleefd.
Boris en Phoebe doen hun behoefte in huis als ik ze niet buiten laat, maar die gaan de tuin niet uit, die vertoeven op de schuren en in onze schuur en natuurlijk in de tuin, verder komen ze niet in iedergeval niet overdag dan liggen ze namelijk de hele dag te pitten.
Oh jij hebt een begaal gehad? Als ik ooit een raskat koop is het absoluut een bengaal ;D
Door sylvia
An schreef: Oh jij hebt een begaal gehad? Als ik ooit een raskat koop is het absoluut een bengaal ;D
Bengalen zijn geweldige katten,maar Tijger was zelfs voor een bengaal uniek :D

Afbeelding
Door An
sylvia schreef: Bengalen zijn geweldige katten,maar Tijger was zelfs voor een bengaal uniek :D

Afbeelding
Phoe prachtige kat zeg!!!
Door gonny
Bij mij mogen de katten NIET naar buiten...Peter gaat van het voorjaar weer een kattenren bouwen aan het huis!!! ;)
Door zurca
Ook hier gaan de katten niet naar buiten..Nu uit praktische overweging want we wonen in een flat. Maar zodra we verhuizen naar een huis met tuin dan is het eerste wat er komt een kattenren! Tobias en Noa heb ik als zwerfers binnen gehaald en ik heb niet het idee dat hun "wil" om naar buiten te kunnen erg groot is! Het balkon vinden ze geweldig en die "buitenruimte" word straks alleen maar groter als we een ren maken voor ze...
Door Loeka
Ik zeg ook niet dat katten niet naar buiten mogen, ikbedoel katten niet los buiten laten lopen.

Mijn katten komen ook buiten en vinden het heerlijk, ik zou ze dat nooit willen ontnemen. Maar... Ik heb wel gezorgd dat ze niet buiten de tuin kunnen komen. Mij tuin is afgezet met schrikdraad en er zijn nog meer mogelijkheden om je tuin af te zetten. Of zo als hier boven genoemd een kattenren en evt een afgezet balkon.
Tsja het kost wat meer moeite dan ze "gewoon" los te laten, maar meer dan de moeite waard! Ik vind dat dit een onderdeel is van verantwoord met je dieren omgaan, net zo als het voeren van vers ;D ;D

Kijk eens op bv: http://www.edana.nl/ En dan onder Cattery info, leefomgeving

of een schrikdraadvoorbeeld: http://members.chello.nl/j.visser08/schrikdraad/
Laatst gewijzigd door Loeka op vr 10 dec 2004, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Ik denk dat het er ook aan ligt waar je woont, bij Jeanne loopt de kat zo het land in in geen velden of wegen echt gevaar te bekennen.
Door Loeka
Dat is dus een misvatting. Ik hoor regelmatig van kattenvrienden op het platteland dat er met scherp geschoten wordt op de katten. Landbouwgif en ook daar zwerfdieren waar je je katten niet mee in aanraking wil laten komen.

Bovendien is een verlaten weg, waar af en toe een auto voorbij raast, misschien nog wel gevaarlijker dan 1 waar de auto's bumper aan bumper rijden :(
Door sylvia
Dit dorp staat bekend als kattendorp en je struikeld hier werkelijk over de katten, alle boerderijen buiten het dorp hebben legio katten en ik hoor dit soort verhalen nooit ??? tuurlijk wordt er wel eens een kat doodgereden maar eerlijk gezegd ligt de weg hier vaker vol dode fazanten en konijnen en heel sporadisch zie je een dode kat.
Door Sonja
sylvia schreef: Ik denk dat het er ook aan ligt waar je woont, bij Jeanne loopt de kat zo het land in in geen velden of wegen echt gevaar te bekennen.
Dat dacht ik hier ook. Maar ik woonde hier nog geen 5 maanden of ik was al twee katten kwijt. Spoorloos verdwenen.... :'( :'( :'(
Eén daarvan heb ik jaren gehad in een stadswijk in Rotterdam, waar ze al het drukke verkeer altijd overleefd heeft. Maar het platteland is haar kennelijk binnen de kortste keren fataal geworden. :'(
Door sylvia
Sonja schreef: Dat dacht ik hier ook. Maar ik woonde hier nog geen 5 maanden of ik was al twee katten kwijt. Spoorloos verdwenen.... :'( :'( :'(
Eén daarvan heb ik jaren gehad in een stadswijk in Rotterdam, waar ze al het drukke verkeer altijd overleefd heeft. Maar het platteland is haar kennelijk binnen de kortste keren fataal geworden. :'(
het ligt er denk ik wel aan waar ze opgroeien :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door