Mijn kattenvoer komt ook zelden uit de supermarkt. Deze maling was vrij prijzig, omdat het lamshart uit een doosje van Rodi kwam; dat is per kilo veel duurder dan gewoon los van een leverancier. Er zijn allerlei leveranciers met goedkope dingen die ook voor de kat geschikt zijn, kijk maar eens bij Vraag&aanbod/verzamelhoek.
Nog wel 1 dingetje: ik maak iedere keer dat er gemaald wordt, een ander recept. Dit om zoveel mogelijk afwisseling te krijgen. De verhoudingen blijven redelijk hetzelfde, want mijn Otje doet het daar het beste op. De diersoorten wissel ik allemaal zoveel mogelijk af. Let er ook op dat je karkassen genoeg bevleesd zijn. Bij kale karkassen zit er uiteindelijk te weinig vlees in je mix en kan poeslief niet meer goed kakken.
Maak bij voorkeur je eigen menu (en dus ook recept voor het maalsel). Dit kan je precies afstellen op de behoeftes van jouw kat en diens smaken en voorkeuren. Ook voer ik op zich relatief veel bot in mijn maalsel, omdat ik dingen bijvoer die minder bot bevatten (tartaartjes, kuikentjes, etc).