Sorry ik zie nu je berichten pas en ze waren al vanaf 17 september zie ik
Ik maal zelf en vind het enorm zwaar. Ik probeer het vlees niet al te veel te laten ontdooien zodat het dan juist makkelijker door de messen gaat.
Het nadeel is dat het metaal van de gietijzeren handmolen erg koud wordt. Dit is niet lekker in de hand maar ook niet fijn voor het materiaal dat dan kwetsbaarder wordt.
Sinds een maand of 2 ben ik bezig om ze karkassen, nekken en hompen vlees aan te bieden.
Dat gaat moeizaam, maar steeds beter!! IK moet het nog meerdere malen in smeren met vies stinkend blikvoer, maar goed..... dan eten de meeste het dus wel.
Sommige eten het ook zonder deze troep. Het ligt er ook aan wat ik ze aanbiedt. Konijn vinden 4 van de 5 erg lekker!!
De zgn puntkarkasjes, de borststukjes hoef ik bijna niet voor te bewerken. Ik knip deze in stukken en ze knagen het zowaar op!! Alleen het wervelgedeelte moet ik bewerken met een bijltje.
Ik ben dus blij dat ik mijn (pas nieuw gekochte) handmolen in de kast kan laten liggen. Alleen voor noodgevallen, zal ik hem nog gebruiken. Als ik bijvoorbeeld iets heb dat ze echt niet kunnen eten omdat het te groot van stuk is. Ik kan me voorstellen dat dit met parelhoen- en fazantkarkas het geval is. Eendkarkas probeer ik niet meer want die was wel heel erg groot!
Super dat jouw katten je zelf gemaakte KVV zo lekker vinden!!
Wat de hagel betreft kom ik die ook vaak tegen op de bordjes van de katten. Ze zitten in het wild. Ik vraag me ook af of dit kwaad kan.
Lood lijkt me toch niet echt gezond voor onze viervoeters. Ik heb me laten vertellen dat lood in Nederland niet meer gebruikt mag worden.
Maar wie zegt waar het wild geschoten is? Al komt het er van achteren weer uit..... kan het dan geen schadelijke stoffen achter laten tijdens het verteringsproces?
Groetjes Linda