misschien heb je hier wat aan:
http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=47
Moderators: koekje, pearlsofpassion
wLindaw schreef: Ja dat is heel goed idee! Ik had al in de supermarkt gekeken, maar zag toch niet zoveel. Wel zalm, maar dat was erg duur. En die koolvis valt dus onder spiervlees, dus die valt ook af. En verder zag ik volgens mij alleen tilapia filet? De dingen die ik zag liggen waren iig erg prijzig. Behalve de koolvisEen blikje zalm haal ik af en toe bij de Aldi, valt best mee in prijs. En ze vinden het verrukkelijk!!
Die kleine visjes zijn misschien nog te doen!! Toch maar even naar de markt zaterdag
Van de week ook nog hele runderharten in stukken snijden, wat we al niet voor ze over hebben!!
Ik geloof trouwens dat ik zalmstaart ook nog wel aan zou kunnen..
Ik had vis 2x op het menu gezet voor mijn katjes.
wLindaw schreef: 5x in de week beide één kippennekje `à 30 gram x 5 = 150 gramklopt dit ongeveer? 'k heb namelijk gegokt...
5x in de week spiervlees (gevarieerd met: kipfilet, kopvlees van rund, koolvis) 50 gram x 5 = 250 gram
2x in de week orgaan De orgaanpakketjes wegen ongeveer 100 gram) 200 gram
2x in de week vis (inmiddels gevarieerd met: sardientjes uit blik, zalm uit blik, tonijn uit blik, koolvis (2x 50 gram = 100 gram
Ik probeer de kittens tussen de 80 en 100 gram per dag te geven.
Kruimel schreef: Die extra vitamines zou ik zelf niet geven, je kunt wel degelijk overdoseren en als het niet nodig is omdat je een goed evenwichtig menu hebt, waarom zou je dan?Opzich denk ik toch dat de multivitamine niet echt kwaad kan? Wij voegen ook wel eens vitamine suplementen aan ons dagelijkse voeding toe. En met vitamine kan je toch niet zo snel overdoseren? Kan toch alleen maar goed zijn? Én niet geheel onbelangrijk.. ze vinden het ZOO lekker
En ik vind brokken tamelijk bagger dus ik zou ze niet voeren. Maar dat ben ik
Mijn katten hebben nog nooit wat te knagen gehad tussen de maaltijden door, vroeger geen brokken en nu geen barf, en voor zover ik kan zien hebben ze daar geen enge zaken aan overgehouden. En wat mij betreft zouden de brokken ook helemaal niet ophoeven, het asiel is er blij mee en anders lust de Kliko ze nog wel.
Voor een beginner doe je het wel aardig ja
Nee, geintje, gaat prima toch? En nu nog wat meer afwisseling en je bent aardig op streek.
flin schreef: klopt dit ongeveer? 'k heb namelijk gegokt...JEEEJ, gelukkig maarzet anders even de gewichten er achter
dan zou je heel weinig botvlees geven: 21 % en behoorlijk veel orgaan: 28 %
misschien kun je aan kwartels komen van een poelier, of konijn, dat vinden de meeste katten errug lekker,
of een braadkuiken van de Aldi ofzo uit de vriezer...of wild, zoals haas, of houtduif
't zou heel mooi zijn als je aan zo'n 4 à 5 prooidieren ter afwisseling zou kunnen komen,
gimpet ken 'k niet, 'k kan ook niet precies vinden wat er precies inzit
'k vinnut al een heel begin hoor!![]()
wLindaw schreef: JEEEJ, gelukkig maar'k neem toch aan dat je geen hele koeien voert...!!
Qua menu moet je het zo zien: als ik schrijf 5x kippennek, betekent dat; per kat, 5x in de week één kippennek á 40 gram.
En qua orgaan.. het zijn pakketjes van 100 gram. Dus dat betekent 2x in de week krijgt elke kat 50 gram orgaan.
Enne prooidieren.. Wij willen liever geen hele dieren in ons huis....![]()