Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Overzichtje wie wat eet [raak het briefje steeds kwijt]

Athena: kipmaag,konijnnier,runderhart,lamshart,tartaar,gehakt,hert,lamsvlees,kippennekken,sucadelappen,kipkarkas,struisvogel,tonijn,kipvleugels, nijntje
Bastet: kipkarkas,gehakt,tartaar,warme vissticks [haha] de rest niet gezien
Casimir: kuikens, muizen,kipmaag,konijnnier,kiphart,runderhart,lamshart,kiplever,tartaar,gehakt,hert,lamsvlees,ei,kippennekken,sucadelappen,kipkarkas,struisvogel,tonijn,koolvis,kipvleugels, nijntje
Dymphia: kuikens, muizen,kipmaag,konijnnier,runderhart,lamshart,tartaar,gehakt,hert,lamsvlees,kippennekken,sucadelappen,kipkarkas,struisvogel,tonijn,kipvleugels,nijntje
Eireann: kuikens, kipmaag,konijnnier,kiphart,runderhart,lamshart,kiplever,tartaar,gehakt,hert,lamsvlees,kippennekken,sucadelappen,kipkarkas,struisvogel,tonijn,kipvleugels,nijntje
Ruben: muizen,kipmaag,konijnnier,kiphart,runderhart,lamshart,kiplever,tartaar,gehakt,hert,lamsvlees,kippennekken,sucadelappen,kipkarkas,struisvogel.kipvleugels,nijntje

kuikens 3/6
muizen 3/6
kipmaag 5/6
konijnnier 4/6
kiphart 2/6
runderhart 5/6
lamshart 5/6 [6/6]
kiplever 3/6
tartaar 6/6
gehakt 6/6
hert 5/6 [6/6]
lamsvlees 5/6 [6/6]
ei 1/6 [2/6]
kippennekken 5/6
sucadelappen 6/6
kipkarkas 6/6
struisvogel 6/6
tonijn 3/6
koolvis 2/6
nijntje: 5/6 [bastet niet gezien]
Laatst gewijzigd door Krullebol op zo 08 feb 2009, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
kont vegen aan de vloer kan komen door te harde drollen (teveel bot of te weinig orgaan), of misschien hebben ze een haar van je opgegeten. sien veegt trouwens ook haar gat af aan de vloer of bank als ze plakpoep heeft.
lamsharten kan je halen bij genco in de eerste van swindenstraat (naar muiderpoortstation en dan stukje lopen) en bij de jumper in de eerste oosterparkstaat (metro naar cs en uitstappen op de wibautstraat). er zijn vast ook wel adresjes waar je het dichterbij kunt halen, maar die weet ik dan weer niet. geertje woont ook in a'veen, misschien weet die wat.
Krullebol schreef: @ Flin: dat doe ik ook, maar na 2 weken gekloot en amper orgaan etc. vind ik het toch verstandiger een menu op te zetten en dat slechter te volgen [dus niet ideaal, maar aardig] dan maar wat op de grond te pleuren en maar zien wat het doet. De drolletjes zijn geregeld wit. Wormpjes lijkt me ook onwaarschijnlijk, maar je weet het niet. Kots is moeilijk te definieren. allemaal pootjes en sliertjes enzo. Zo ben ik alsnog kuikens aan het ontleden haha
tuurlijk is 'n menu een makkelijke handleiding;
beetje van dit, beetje van dat en voîla.. ::)
Vind het wel lastig te bepalen of er flink vlees aan een karkas zit of niet. Eet zelf amper vlees en weet niet hoe een goed bevleest vs een redelijk kaal stuk vleesbot eruit ziet. Nouja we klooien wel weer verder. Morgen eens zien of ik ergens aan hart kan komen [rodi lamshart hadden ze niet hier bij de appie, mss even runderhart kopen].
bedenk dat een bv kippenvleugel weinig vlees bergt, en 'n kippe dij veul...
Nou dat meewerken, zit er niet in lijkt het. Alles onder kotsen, sleetje rijden [geen idee waarom?], slepen met eten, elkaar terroriseren [Bastet of Athena vs Eireann], rondjes rennen en verstoppen als het bedtijd is en bij het af plukken van de krabpaal een nagel in mn voorhoofd piercen, de schatjes.. :D
sleetje rijden; miss toch te harde poep dan? of met haren erin oid?

je plukt ze toch niet van 't paal-dansen af??? ooohhhh ;D ;D

volgens mij hebben ze gewoon hongerrrrr....
Haha beetje van jezelf en een beetje van maggi euh Herby.

Denk inderdaad harde poep. Toen ik naar zn kontje keek, zag het er normaal uit. Wat roder[mss te hard geperst], vandaar dat ik nu ook echt even orgaan moet voeren.

ZE sterven van de honger, maar ik vind het moeilijk om in te schatten wat ze nou bij elkaar eten/lusten en ze eten niet allemaal tegelijk [beetje zelfde situatie als bij Fleetwood].
Heb ze net maar even een bak gehakt gegeven, de rest was nog te bevroren en wil een beetje voorzichtig zijn met dat gekots van Eireann.

@Koekje: tnx voor de tips, maar ga proberen het wat dichterbij te vinden. Sowieso nog eens een action opsnorren voor die bakjes [kunnen die plastic bakken weg en het restant kinacne ook].
ZO de lamshart gewoon in Utrecht gehaald. Was nog flink bevroren, legde het op een bordje om te ontdooien maar daar waren ze het niet mee eens... half uur later was de 400 gram bevroren lamshart op ;D

Eendenruggen eten ze ook goed, er blijft maar een ietsjepietsje van over. Precies het middenstuk [3 cm], netjes dus! [al heb ik geen idee wie de gevorderde knager is]. Ze beginnen wel netter te eten overigens. ofja dat zeg ik verkeerd: sneller het geeft dus uiteindelijk minder rotzooi. Me heppiej.

Nu nog menuutjes :roll:
gaat goed!

sien laat soms ook een klein middenstukje van een eendenrug liggen. das ook het gedeelte wat erg hard is om te hakken.

als iedereen zo ongeveer netjes naar behoefte eet, kan je misschien ook een algemeen menu maken ipv aparte menuutjes en porties. dus die dag vleesbot met zoveel orgaan, die dag vleesbot met spiervlees, etc.
ik dacht meer voor iedereen samen, en dan in 1x geven. dat ze het zelf uitzoeken wie hoeveel eet. dus stel, je voert eendenvleugels en lamshart; dat je bv voor iedereen de hoeveelheid optelt en dat allemaal samen geeft. het totaal kan dan 200 gram eendenvleugel en 150 gram lamshart zijn. dan leg je dat neer en zoeken ze het zelf maar uit. dat scheelt wel in miniscuul portioneren en ook in politieagent spelen.
Dat deed ik nu dus ook: gewoon een boel neermieteren en het ze zelf uit laten zoeken. Maar ik heb zo dus helemala niet door, wie wat eet. En volgens mij eigent Cas zich alles toe haha [zal hem zo eens wegen en kijken of hij is aangekomen]

3x op een dag is ook een idee. Dat ik dan zeg maar een dag menu maak. Ik ga in elk geval proberen om per 2-3 te voeren. Bastet blijft een uitdaging maar die eet dus ook meer dan gedacht, de stiekemerd!
Zucht.. daar kom ik weet met mn mutsen gedrag.. Staat er braaf bij Herby dat sommige dingen per 3 verpakt zijn oid, vergeten ze voor het gemak even te vermelden met hoevelen ze parelhoen verpakken: gooide dus weer 3 van die dingen op de grond. Tja tis allemaal onherkenbaar haha. Geleerd van de vorige keer: afgespoeld, zakje drom en hup vriezer in.

Ze vinden het trouwens niet echt te kanen.. Allemaal niet :O

Even iets anders trouwens: Eireann kotst de laatste tijd heel erg. Soms wel 3-4 keer achter elkaar. Ze gooit dan alles eruit en krijst alsof het pijn doet. Iemand een idee wat dit kan zijn? Er komen geen haarballen mee.. [en ik had de kuikens er al gisterenavond uitgehaald om ze pas tegen 10-en vanochtend te voeren.. [parelhoen lag er wel al sinds gisterenavond dus er was te eten.]
Geen idee. Welk virusje? O_O ZE is de enige die het doet. Dus ik denk dat er of iets niet lekker zit in haar maagje [haarbal] of dat ze schrokt of teveel eet of dat het toch nog te koud voor haar is [maar dat kan haast niet, ik heb ze voorheen welles CB gegeven die echt net uit de vriezer kwam met heet water en dat was ook geen probleem].
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door