Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik weet niet waar je woont maar hier liggen nog iets van 70 rollen cb in de diepvries. Mochten we te ver uit elkaar zitten dan zou ik voor de kuikens en kipfilet gaan voor een paar dagen. En met rodi moet je even kijken, in de complete versies zit pens en de meesten hoeven dat niet. Wel hebben ze ook een enkelvoudige verse met gemalen lamshart.
Met flin eens (goh ....  ::) ;D) niet terug naar blik, da's zonde. Van een paar daagjes niet supercompleet krijgt ze echt niks, wij eten toch ook wel eens onverstandig in de vakantie bv en vallen niet gelijk dood neer  ;D
Mijn katten eten wel de Rodi enkelvoudig en een paar ook wel een soort compleet (weet ff niet meer welke). Gewoon proberen, kan geen kwaad. En kuikens en kip en vis en bv soepvlees is prima hoor, geen probleem!
Gisteravond was ik door het voer heen. Zelfs nog een dag sneller dan verwacht. Hij heeft een kuiken gekregen en runderhart toen. Vanmorgen heb ik hem een kippennek en een kippenvleugeltjes gegeven. (de nek eerst platgeslagen)

Eens kijken of hij door deze pech zich over zijn afkeur voor botjes heen wil zetten misschien. ;D

@YaYa: 70 rollen CB!!  :o Jaiks, ben je een verkoop punt ofzo? Ik doe met een rol van een kilo al meer dan een week, lol.
Je woont zeker niet in de buurt van Hengelo (ov) of wel?
Wel een heel erg lief aanbod. :)

Vanavond maar langs de supermarkt. Een pakje RODI meenemen dan maar en kijken wat Fred er van vind. En nee, ik weet niet of hij het lust. ;) Hij doet al moeilijk bij CB dus hierbij vast ook wel. Voor de zekerheid kan ik ook nog wat rundergehakt meenemen ofzo.

Oh en ik ben er achter gekomen dat er nog een dierenwinkel zit niet al te ver van waar ik woon. Dus daar kan ik ook nog langs, misschien hebben die wel kvv liggen. :D
Nee een verkooppunt ben ik niet ;) Maar ik heb zelf 8 katten en mijn moeder 2 en ik besteld 1x in de 3 maanden 100 kg cb. Dan kan ik er weer even tegen en is de kg-prijs het laagst. Ik woon in Zierikzee dus nee, niet echt in de buurt van Hengelo ::)
Met de rodi zou ik denk ik voor een versie gaan waar geen pens inzit. De meesten vinden dat niet echt lekker. Heeft de super geen smuldier? Daar hebben ze in ieder geval ook een vlees en een kipvariant waar geen pens inzit.
Stopt de naam smuldier in haar hoofd.

Ik kan me van de AH alleen rodi herrineren eigenlijk. Maar die viel me ook pas op toen ik vis zocht vorige week. Dus ik kan best de andere merken gemist hebben.
En een variant zonder pens moet te vinden zijn hoop ik. Ze hadden misschien wel 6 verschillende verpakkingen staan!

En ik bedenk me opeens dat ze petsplace wel kvv verkoopt, maar in hele kleine verpakkingen. Prins ofzo, is dat wat?
Ik heb de prins weleens geprobeerd maar dat was niet zo succesvol. Vond het er ook niet zo smakelijk uitzien en er zitten granen in. Maar voor een paar dagen overbrugging kan het zeker geen kwaad. Het is in ieder geval beter dan de brok.
En ik weet dat 'verwonderd' haar bosliefje ook prins geeft als kvv en bij haar bevalt het prima.
Prins ziet er inderdaad wat vreemd uit. Een beetje grijzig. En ik geloof niet dat Fred er blij mee is, maar hij moet het er maar mee doen voorlopig. Morgen is er weer Carnibest in huis. :)

Hier een paar plaatjes van Fred:

Afbeelding
Knuffelen op de bank.

Afbeelding
Een van zijn favoriete plaatsjes in de vensterbank. Een stukje verder naar links en een stukje verder naar rechts vind hij ook heerlijk liggen. Intussen liggen er 3 kussens in de vensterbank... ;D
Fred is een lekker ventje  :)!
Prins vond ik er zelf nogal yuk uitzien (inderdaad grijzig) maar goed Banzai lust geen enkel kvv dus die ook niet.
Carnibest is volgens mij de enige waar hij zowaar een hapje van heeft genomen.
Morgen kan Fred z'n buikej weer rond eten aan de CB  :P
Hij heeft tot nu toe 1 keer een hapje gegeten van Prins.  :-\ De eerste dag. Afgelopen dag alles laten staan.

Vanmorgen heb ik maar 2 kuikens en een blokje koolvis op een schoteltje gelegd, anders eet hij niets... Ook de kippennekken en vleugeltjes raakt hij niet aan.

Ik zal blij zijn als ik vanavond weer carnibest heb. ;) Terug naar "normaal" eten. Ik vraag me al bijna af of hij dit nu na de ontberingen van de afgelopen 2 dagen zonder natvoer er door zou willen eten.  ::) Misschien even voorzetten en anders een half uurtje later er wat door mengen ofzo. Proberen kan natuurlijk altijd.
Bijna niet te geloven maar ik heb een dierenwinkel gevonden die zegt alles te kunnen bestellen wat ik maar wil op barf gebied!!

Omdat ik begon met vragen naar prooidieren zoals muizen en ratten heeft hij me daar een paar voorbeeldjes van gegeven. Kunnen jullie kijken of de prijzen ok zijn en me vertellen wat ik me er bij moet voorstellen? Ik ken bosmuizen en veldmuizen, huismuizen spitsmuizen. Van alles en nog wat, maar deze namen zijn helemaal vreemd voor me.

voedermuis: 99 cent per stuk
springermuis: 89 cent per stuk
Rat small: 2,50 per stuk
rat: medium: 3,25 per stuk
rat large: 4,49 per stuk
spekmuis: 55 cent per stuk
rat jumbo (+300 gram): 4,75 per stuk

bay muizen: 44,95 voor 100 stuks

Mij leken de prijzen redelijk genoeg om voor af en toe een keertje Fred een snack er bij te kunnen geven op deze manier. Waarmee zou ik dan het beste kunnen beginnen?
Door verwonderd
Prins wordt hier idd genuttigd, maar ik moet er wel iets doorheen gooien hoor, zoals rundertartaar of zalm. Als ze echt honger heeft eet ze het wel zo puur op. Ik wil dat ze toch als basis kvv krijgt. Heel gek dat ze deze granen wel verdraagt, maar de brokken niet  :-X
Eerst knaagde ze kippennekken zo weg om ze nu aan te staren zo van wat moet ik hier mee. En ja hoor, ik knip ze nu dus door. Erg he.Kippenlever vindt ze heerlijk, dat smakt ze zo weg. De kippennieren zo af en toe.
Maar kuikens, daar doet ze een moord voor. Enne, het liefst moet ik ook meespelen natuurlijk. Doe ik dus ook  ;D ;D ;D
Hekate schreef: Kunnen jullie kijken of de prijzen ok zijn en me vertellen wat ik me er bij moet voorstellen? Ik ken bosmuizen en veldmuizen, huismuizen spitsmuizen. Van alles en nog wat, maar deze namen zijn helemaal vreemd voor me.

voedermuis: 99 cent per stuk
springermuis: 89 cent per stuk
Rat small: 2,50 per stuk
rat: medium: 3,25 per stuk
rat large: 4,49 per stuk
spekmuis: 55 cent per stuk
rat jumbo (+300 gram): 4,75 per stuk

bay muizen: 44,95 voor 100 stuks

Mij leken de prijzen redelijk genoeg om voor af en toe een keertje Fred een snack er bij te kunnen geven op deze manier. Waarmee zou ik dan het beste kunnen beginnen?
:D :D kan 'k me voorstellen ja!!!

't gene wat voor 'muis' staat geeft eigenlijk de maat aan; dus niet 't ras
voeder muis wil zoveel zeggen als: muis als voedsel

hier 'n plaatje van de stadia 'muis' , met naam:

http://www.terrariumenzo.nl/nl/dept_52.html

persoonlijk vindt 'k alle gefokte muissies veel geld (duur is natuurlijk afhankelijk) en helaas moet 'k erbij zetten dat onze snorren dus wèl de muissies uit de tuin, en vanachter de koelkast vissen en opvreten, maar de gekweekte versie muis ècht niet lekkur vinden...., en dat geldt ook voor de ratjes, en weer niet voor de gekweekte hamsters....
dus voordat je veul besteld;.....'k zou vanalles wat proberen, en kijken wat Fred ervan vindt, (uh,: 1 muisje lijkt me voldoende, klein ratje, hamstertje...)
elke kat heeft zo z'n eigen ideeën... :D :D
Eindelijk weer een stapje verder met de carnibest!

Hij eet nu zijn porties al op als er nog maar een half theelepeltje natvoer doorheen zit. (lees: 2 minin blokjes vlees in saus, uit een zakje) Ik begin al bijna weer hoop te krijgen dat hij in november als ik op vakantie ga gewoon helemaal carnibest eet. Daar ga ik maar wat blij mee zijn. Mijn moeder ziet het mengen van voer helemaal niet zitten geloof ik. :(

Eigenlijk denk ik trouwens dat ze het versvoer helemaal niet zo ziet zitten, maar ja, het is mijn kat, die lever ik af met voer en al. En ze lijkt mijn keuze in het voer wel te willen respecteren gelukkig.

Nog steeds heb ik geen muizen in huis. Bij een winkel vlak in de buurt van die dierenwinkel heb ik wat besteld. En als dat binnen is neem ik pas weer de moeite om daar langs om te fietsen. Dus Fred moet nog maar even wat geduld hebben. ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door