Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2775075
Senta schreef: Naturis bv heeft het nooit zo nauw genomen, ben bij die fabriek geweest, vlees staat hier enkele uren buiten of op een andere plek te ontdooien, bekend fenomeen zijn de bekende. plofworsten, dit komt hierdoor. Er komen teveel bacterieen vrij.
Er was al eens een topic over de z.g.n. "plofworsten" van Naturis, helaas kan ik het niet meer terugvinden, maar daar bleek dat deze rollen ontploffen omdat Naturis gistculturen toevoegt en je ze niet op de verwarming moet laten ontdooien omdat het gist dan geactiveerd wordt.

Van de website van Naturis:
Gistcultuur:

Dit product wordt toegevoegd ter bevordering van de vertering, stimulering van de micro-flora in maag darm kanaal.
Bron: http://naturis.be/index/content/section/7/46/
#2775132
Anne in Duitsland schreef:
Euhhh, is dat dat onderzoek waar jij steeds naar verwijst wanneer je beweert dat ontdooien en weer invriezen levensgevaarlijk is? ??? Dat is dus nog helemaal niet afgerond?
Denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.....Er wordt onderzoek gedaan naar de tussenleverancier waar ik besteld heb. Deze hebben wat steken laten vallen.
De effecten van vele malen ontdooien en de gevolgen voor de gezondheid lijkt mij geen onderzoek voor nodig, dat heet logisch inzicht.
#2775148
Senta schreef: Denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.....Er wordt onderzoek gedaan naar de tussenleverancier waar ik besteld heb. Deze hebben wat steken laten vallen.
De effecten van vele malen ontdooien en de gevolgen voor de gezondheid lijkt mij geen onderzoek voor nodig, dat heet logisch inzicht.
Je beweert echter steeds dat je "bewijzen" hebt dat dat de gevolgen voor de gezondheid enorm zijn. Die bewijzen heb je dus niet, want er wordt blijkbaar geen onderzoek naar gedaan; sterker nog: er is blijkbaar geen onderzoek voor nodig. Tuurlijk, logisch is het dat hoe vaker je ontdooit en weer invriest, hoe minder voedingswaarde er overblijft in het vlees. Maar is dat pas na vijf of tien keer ontdooien zo? Of is het na één of twee keer ontdooien al schadelijk voor de gezondheid? Dát is wat je altijd roept. En nu blijkt dus dat je daar helemaal geen bewijzen voor hebt. Ik vind dat nogal wat hoor.
#2775152
Senta schreef: Denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.....Er wordt onderzoek gedaan naar de tussenleverancier waar ik besteld heb. Deze hebben wat steken laten vallen.
De effecten van vele malen ontdooien en de gevolgen voor de gezondheid lijkt mij geen onderzoek voor nodig, dat heet logisch inzicht.
Heb het nog even nagekeken. Dit is wat ik schrijf:
Daarvoor zou je heel gericht een groep honden of katten wekenlang meerdere keren ontdooid en weer ingevroren voer moeten geven, en dan de effecten bekijken. Bij mijn weten is een dergelijk onderzoek nog nooit verricht?
Dit is wat jij antwoordt:
wordt momenteel onderzoek naar gedaan......
Lijkt me logisch dat ik dan concludeer dat jij bedoelt: er wordt momenteel onderzoek gedaan naar de effecten van meerdere keren ontdooien en weer invriezen bij een groep honden en katten die wekenlang voer krijgen dat meerdere keren is ontdooid en weer ingevroren.

Maar laat maar. Wetenschap(pelijke onderbouwing) is niet jouw afdeling, heb ik wel al in de gaten.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 03 okt 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2775183
Anne in Duitsland schreef: Heb het nog even nagekeken. Dit is wat ik schrijf:

Dit is wat jij antwoordt:

Lijkt me logisch dat ik dan concludeer dat jij bedoelt: er wordt momenteel onderzoek gedaan naar de effecten van meerdere keren ontdooien en weer invriezen bij een groep honden en katten die wekenlang voer krijgen dat meerdere keren is ontdooid en weer invriezen.

Maar laat maar. Wetenschap(pelijke onderbouwing) is niet jouw afdeling, heb ik wel al in de gaten.
Ik had hem ook zo begrepen.
#2775200
Senta schreef:
Mijn kater hier heeft een autoimuum ziekte, en een hartkwaal. Hij is opgegroeid op ontdooide meuk, iets wat ik natuurlijk nooit heb geweten. Zijn broers en zussen zijn kern gezond, en het nest uit dezelfde combinatie, mankeerd ook niets maar dan ook echt helemaal niets.

En dan heb ik hier nog een hond lopen bij wie het ook goed fout is gegaan. En als ik dan kijk naar de problemen die ik hier op BP lees bij mensen die ook ontdooien, dan hoef ik echt niet meer verder te zoeken.
Hallo Senta,

Wat ik me afvraag, hoe ben je er achter gekomen dat de autoimuum ziekte en de hartkwaal van je kat veroorzaakt zijn door de voeding?

Groetjes,
Linda
Door Martine-Tom
#2775201
Zaniematsu schreef: Hallo Senta,

Wat ik me afvraag, hoe ben je er achter gekomen dat de autoimuum ziekte en de hartkwaal van je kat veroorzaakt zijn door de voeding?

Groetjes,
Linda
Ja daar proberen we allemaal al een poosje achter te komen :biggrin2:
#2775206
Zaniematsu schreef: Hallo Senta,

Wat ik me afvraag, hoe ben je er achter gekomen dat de autoimuum ziekte en de hartkwaal van je kat veroorzaakt zijn door de voeding?

Groetjes,
Linda
Hij is opgegroeid met zeer slechte voeding, heeft niet de voeding binnen gekregen die een (opgroeiend) dier zo nodig heeft........
Door Martine-Tom
#2775207
Senta schreef: Hij is opgegroeid met zeer slechte voeding, heeft niet de voeding binnen gekregen die een (opgroeiend) dier zo nodig heeft........
Ja en met hem velen die ook niet allemaal hartkwalen hebben.
Dus hoe weet je zo zeker dat het gelinkt is aan de voeding en niet "simpel" aangeboren of gewoon domme pech?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door