Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
Hej, ja, daar had ik ook al aangedacht, maar je kunt hier zo lastig aan kalkoen en andere vogels soorten komen.
Ik heb geen auto dus ik kan niet zo even het ophalen zeg maar. Ik ga ze vanmiddag kippennekjes geven.
Gisteren een kuiken geprobeert, was wel lachen trouwens ! Axl begon hem meteen schoon te likken en te bijten
maar hij ging er mee spelen dus ik buik open gemaakt, drap die er uit kwam vond ie wel lekker, hij heeft er nog wat
mee staan schudden maar na een half uur was het toch echt klaar. Izzy stond erbij en keek ernaar !

Ze heeft tot mijn verbazing gister avond wel een paar kleine stukjes soepvlees gegeten ! Ik heb ze zo klein gesneden als
brokjes zeg maar. Ze begon er ineens toch aan te likken en toen ging het op, dus ik boek langzaam vooruitgang !
Ik snij haar rauwe vleesjes nu eerst wel overdreven klein, kan ze zo iig wennen aan rauw vlees en hopelijk steeds iets grotere stukken.

Ik heb vanochtend Cb eend gegeven maar Izzy deed moeilijk, weer even wennen, een andere geur en smaak denk ik.
De lam gaat er wel heel goed in dus die ga ik straks even halen !
Door koekje
Bijna iedere supermarkt heeft kalkoenvlees. Dat zijn filetjes, die liggen meestal zo naast de kipfilet. Wel duur, maar voor een keer moet dat best kunnen. Herby heeft gemalen kalkoenvlees voor niet al te veel geld, lupa dijvlees dacht ik (is wel duurder, maar ongemalen) en Gelukkig Dier heeft ook kalkoendijvlees.
Sommige slagers verkopen ook kalkoendrumsticks. Even ontbenen en je hebt ook spiervlees. Kalkoenbot is te hard.
Door Aradia
Cleo houdt hardnekkig vol op 50% kvv en 50% blikvoer. Vraag me af of dat goed gaat komen.

Beide katers eten eendagskuikens en 1 ervan begint al vlees en bot te eten. De ander nog lange niet.
Door Limpy
Cleo is zeker een poezie? Zeikwijven zijn het!
De jongens hier waren/zijn ook best makkelijk terwijl blixa vaak wat te mopperen heeft dat het niet goed is of niet deugt...
En toch eet zij graag en goed vers, mits het in haar straatje past  ;D
Ook volhouden dus, je kunt het!!!
Door *Yvje*
Hihi, echte dames, je moest Izzy eens zien eten soms, owee als haar snoetje namelijk vies wordt !  :o
Ik zal eens bij de Ah kijken dan, of de C1000 hiero, Herby, Lupa en Gelukkig dier vind ik niet zo handig om
bij te bestellen, ten eerst leveren ze niet standaard in Groningen, Winschoten, dus dan moet ik eerst weer mailen
hoeveel ze extra rekenen en het is maar de vraag òf ze uberhaubt ook in Winschoten leveren, dus dat vind ik maar niks.
Prooidier.nl ga ik denk ik gewoon eens een keer proberen en dan diepvries versturen laten.
Ik zal za eerst eens achter kalkoen aan gaan !
Laatst gewijzigd door *Yvje* op do 17 mar 2011, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MarjanR
Ah, goed om te weten dat niet alleen ik een prinses in huis heb die liever niet vies wordt en eeeeeeeeeeeerg lastig doet met het overstappen  ;D

Bij mijn ds hebben ze wel eens kwartel karkasjes, ga ik ook maar eens proberen 8)
Euh, niet ik natuurlijk... de poezels  :biggrin2:
Door Aradia
;D ik zie je er al mee zitten  :biggrin2:

Nou poesje heeft haar 50/50 vanmorgen weer niet opgegeten, wordt er wel een beetje moedeloos van.
De kater eet zijn kvv zo zo,, maar ook daar zit nog blik doorheen. Ja, eendagskuikens..... die wel. Snap je dat nou?

Kan wel kalkoen of kip gaan koken, maar dan hebben ze alleen vlees, het voegt verder niets toe.  :-\
Of ik moet de smuldier kip of haaksbarf gaan koken, maar ik weet niet of dat wel kan....

De grijze kater is net een vullesvat  ;D gelukkig maar. Die gaat steeds beter. Die eet ook rauwe stukjes vlees.
Door MarjanR
Saar laat hier haar portie ook wel eens gewoon liggen, twee happen en klaar is madamme.
Nou prima, toch (van binnen ben ik heus wel minder zelfverzekerd hoor)?
Het volgende portie eet ze dan wel met smaak, want ze heeft trek.
Ik ben ook nog gewoon aan het roeren met blik, gewoon heel langzaam wat eraf.

Kuiken eet ze ook, maar geef ik haar stukjes vlees (kipfilet, hart, vis, noem het maar op) dan eet ze het niet.
Er moet denk ik wat veer aan zitten.
Misschien een veer in d'r eten stoppen volgende keer  ;D

Mijn grote vriend is heel makkelijk in een keer overgestapt op kvv.
Het zijn wat mij betreft de vrouwen... je kunt beter kippen houwen LOL
Door Aradia
Kuiken eet ze ook niet. Mijn zwarte kater heeft ook wel wat vrouwelijks  :biggrin2: daar zal het dan wel aan liggen  ;D (gelukkig kan ie niet meelezen...)
Nou ja, de zwarte kater eet in ieder geval nog eendagskuikens. Madam Cleo eet die niet eens..... terwijl ze vroeger van alles ving in de ren....  :-\

En ze is te dik, dus ik ben bang dat ze te lang geen eten krijgt. Maar goed 1x in de 24 uur eten moet nog kunnen denk ik....

Ik denk dat er voor de zwarte kater ook veren aan moeten zitten. Barf blieft ie ook nog niet.

Ben zo blij dat grijze Torun gewoon bijna alles eet wat je hem voorzet. Hij is er ook wel eens vandoor gerend met bevroren croissantjes die op het aanrecht lagen.  ;D Gelukkig pasten ze niet door het kattenluik....  :biggrin2:
Door MarjanR
Wahahaha, een bevroren coissant... Torun is gewoon een crimineel joh!
hihihi.

Ik heb begrepen dat zwaardere katten eerder last hebben van een lever vervetting.
Maar als er maar gegeten wordt in de 24 uur dan moet het goed gaan.
Dus dat houdt ik ook aan voor mijn fijnproevertje, ook al is het een poezeltje die een salto door een tl buis kan maken.

Ik hoop dat je nog iets kunt vinden dat ze wel graag eten, je zwarte kater en mevroi Cleo ;)
Ik kan je helaas niet raden hierin, ik heb het denk ik al gevonden
Door Aradia
We noemen Torun hier ook wel eens "witte boordencrimineel" of "maffioso", want hij kijkt zo "vroom"  ;D ;D maar ondertussen.
Gisterenavond heeft torun zijn eerste kippenekkie in stukjes gebarfd. Aan 1 stuk was nog teveel gevraagd.  :biggrin2:

De zwarte moest em niet, maar had wel 2/3 kvv en 1/3 blik. en Mevroi had niet zo'n trek, maar heeft wel gegeten. vanmorgen had ze bakje leeg.

Ik probeer dat nu ook maar aan de houden, dat als ze 1x overslaat niet erg is, maar dat de maaltijd erna wel eet. Dat lukt geloof ik wel tot nu toe.

Bij de heren gaat yoghurt er ook in, mevroi niet  :biggrin2:

Maar vanmorgen hebben ze goed gesmikkeld.
Door *Yvje*
Het gaat hier eindelijk ergens op lijken met de prinses ! Ze zit nu op zo'n 65/35 Kvv/Blik dus gaat steeds iets beter !
Ze begint nu ook tussen door te zeuren om haar vlees, deed ze eerst dus ook niet, ja, haar brokjes, deed ze de kastdeurtjes open !
Nu gaat ze op het vensterbankje zitten mauwen waar ze altijd haar vlees krijgt.

Axl eet ook goed, en.... hij is weer bijna zijn oude gewicht, hij is weer 4,7 kg ipv 4,4 in nog geen 4 weken !
Hij was aan de dunne kant nadat hij ziek is geweest en kreeg het er maar niet weer aan !
Hij is ook veeeeeeel happier weer ! Hij is lekker actief en nieuwschierig en knuffelig, gewoon weer helemaal de oude Axl nu !
Hij krijgt eindelijk weer een mooie vacht, voelt zachter en glanst weer en is voller ! Hij is veeeeel blijer ook lijkt het wel !

Izzy heeft nooit meer diarree, ook haar vachtje wordt nog mooier dan ie al was ! Ook zij is wat actiever !

Jeetje, kun je nagaan wat een goed voeder al niet doet voor je dieren !
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door