Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

we ( uhm ..'ze') vreten hier ook uit 1 vrieslaadje bovenin de koelkast..dat zijn dan 3 katzels,
en elke vrijdag wordt 't laadje vol gegooid, 't is goed te doen,
maar ik bestel geen grote hoeveelheden bij H oid, dus ja, ik ben wèl duurder uit

je menu zietter goed uit zo hoor!,
zelf zou 'k iets lager met de vleesbotjes gaan zitten, ( nu 50 %, zou 'k van maken: 40 %)
en 'k mis nog een 'ei-hoort-erbij'

voordat je grote hoeveelheden 'vers' besteld, zou 'k toch proberen langzaamaan wat meer te introduceren?
flin schreef: we ( uhm ..'ze') vreten hier ook uit 1 vrieslaadje bovenin de koelkast..dat zijn dan 3 katzels,
en elke vrijdag wordt 't laadje vol gegooid, 't is goed te doen,
maar ik bestel geen grote hoeveelheden bij H oid, dus ja, ik ben wèl duurder uit

je menu zietter goed uit zo hoor!,
zelf zou 'k iets lager met de vleesbotjes gaan zitten, ( nu 50 %, zou 'k van maken: 40 %)
en 'k mis nog een 'ei-hoort-erbij'

voordat je grote hoeveelheden 'vers' besteld, zou 'k toch proberen langzaamaan wat meer te introduceren?
Ik was niet van plan in 1 keer grote hoeveelheden te bestellen! Dan blijf ik dalijk met alles zitten als ze het niet willen haha. 1 week maar??? dan moet ik echt zorgen voor een grotere vriezer haha

Ik neem eerst van alles een beetje (min kilo) en dan kan ik even experimenteren. Ik ga binnenkort nog 3 menuutjes maken zodat ik per maand kan afwisselen. Weet nu steeds meer dankzij alle tips!

De regel wat ik begrepen had was 50% vleesbot! Maar dat wacht ik gewoon even af hoe het met de katten gaat. Voorlopig eten ze nog neit alle botjes op. hoe kan ik eigenlijk aan de kat zien of ze teveel of te weinig bot krijgen?

Een ei hihi ik snap het. Ze krijgen hier nu gemiddels al 1 keer per week ieder een geklutst ei tussendoor ;)
KcKimmie schreef: Ik was niet van plan in 1 keer grote hoeveelheden te bestellen! Dan blijf ik dalijk met alles zitten als ze het niet willen haha. 1 week maar??? dan moet ik echt zorgen voor een grotere vriezer haha
als er nog een klein beetje van ons tussen ligt , wel, ja... >:(
Ik neem eerst van alles een beetje (min kilo) en dan kan ik even experimenteren. Ik ga binnenkort nog 3 menuutjes maken zodat ik per maand kan afwisselen. Weet nu steeds meer dankzij alle tips!
super hoor!
De regel wat ik begrepen had was 50% vleesbot! Maar dat wacht ik gewoon even af hoe het met de katten gaat. Voorlopig eten ze nog neit alle botjes op.
hoe kan ik eigenlijk aan de kat zien of ze teveel of te weinig bot krijgen?
er is geen regel: 'tis een leidraad...en perzzzoonlijk vindt 'k zelf 50% vrij veul

als de verse poëp er als witte poederkeutels uitkumt
Een ei hihi ik snap het. Ze krijgen hier nu gemiddels al 1 keer per week ieder een geklutst ei tussendoor ;)
oké, prima!
flin schreef: als er nog een klein beetje van ons tussen ligt , wel, ja... >:(

super hoor!

er is geen regel: 'tis een leidraad...en perzzzoonlijk vindt 'k zelf 50% vrij veul

als de verse poëp er als witte poederkeutels uitkumt

oké, prima!
Okee bedankt. Dan weet ik dat ook weer. Ik zal voorlopig het "leidraad" even aanhouden en kijken hoe ze het erop doen..

Ik zal dan maar proberen om 2 lades vrij te maken voor ze haha. Zoveel tijd heb ik ook niet om iedere keer voor de katzels naar Wolvega te rijden haha

jaja ei zijn ze dol op dus krijgen ze geregeld een geklutst eitje

witte poederkeutels. vriendlief doet de kattenbakken scheppen dus mag hij dat in de gaten houden
KcKimmie schreef: witte poederkeutels. vriendlief doet de kattenbakken scheppen dus mag hij dat in de gaten houden
Dan zal vriendlief wel blij zijn dat je nu rauw geeft :D :D

Kuikens zijn niet echt een hele prooi. Ze bevatten te weinig calcium. Het is eigenlijk een ei op pootjes. Orgaan en spiervlees is het dan ofzo.
Veel variatie, ziet er lekker uit!

Kweet niet zeker of ze de haas bout wegkrijgen, t botdeel ervan
De mutsjes kunnen inmiddels aardig knagen, al vindt de nurks t soms wat moeilijk/zwaar, maar sommige knijndelen krijgen ze niet zonder meer weg [blijft er keurig schoon bot speelgoed over.. ::)]
Hier gaat er ca 6/7kilo barf in porties in de grootste vriesla [dan blijft de kleine la over voor mensenbarf enn de visjes enn de aanbieding enn..]
Ik bestel af entoe [mee] bij Herby en dan vnl karkassen, eendenrug ed en soms wat spiervlees
Kipdingen komen van de markt [vleugel en 'soeppakket'=rugstukken],kip- en eendorgaan, een duifje of kwartel
Visjes van de markt
Nier, lamshart en kalkoen van de turkse slager
klinkt goed hoor...

pas maar op, gevaarlijk dat barfen...  mr. ibbi heeft van de week een extra ( tweedehands ) vriezer gekocht voor een prikkie... omdat 'ie z'n patat en ijsjes niet meer kwijtkon en ik vertelde dat er eind vd maand ook nog een lading bibi geleverd wordt en de buurvrouw misschien aan kippen en wat prooidiertjes  kon komen en....  :D ;D

::)
ibbi schreef: klinkt goed hoor...

pas maar op, gevaarlijk dat barfen... mr. ibbi heeft van de week een extra ( tweedehands ) vriezer gekocht voor een prikkie... omdat 'ie z'n patat en ijsjes niet meer kwijtkon en ik vertelde dat er eind vd maand ook nog een lading bibi geleverd wordt en de buurvrouw misschien aan kippen en wat prooidiertjes kon komen en.... :D ;D

::)
hahaha tell me about it ::)

hier wordt binnenkort een bbq gehouden voor het damesvolleybalteam dat hans training geeft, hij wilde de bbq pakketjes van de c1000 halen, maar die passen niet eens in de 3 vriezers die we hebben ;D
flin schreef: Donder 6,5 kg? da's een knoepert :o hoortie zo zwaar?

;D ;D ; die namen van je dieren! :)

je menu's zijn prima hoor! succes!
Uuh of het zo hoort geen idee. Het is een gewone HTK die vand e straat is komen aanlopen samen met Bliksem!

Maar hij heeft totaal geen dikke buik! hij heeft een zeer brede kop en is goed gespierd! Als ik van boven af op hem neer kijken loopt het mooi in een rechte lijn en geen bol buikje!. Gewoon een grote kater dus :D

Jaja leuke namen he! En af en toe doen ze de naam ook eer aan hoor als ze door het huis heen crossen :D

Update-je; bestelling is gisteren geplaatst. Vrijdag ga ik het ophalen :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door