Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
Ik ga er eens op studeren. Misschien dat de prijs elkaar wel opheft omdat je dan geen extra schijf nodig hebt.
En is zo'n ding ook door een imbeciel op technisch gebied in elkaar te zetten?
Door spreeuwtje
nou.. deze imbiciel kwam een heel eind..  :D
hij kan eigenlijk maar op 1 manier..
en als je er niet uitkomt kun je altijd aan mij vragen..
Door Jel
En, is de nr. 10 al binnen? Ik wil ook gaan bestellen maar twijfel nu aan nr. 8 of 10. Is het echt wel makkelijk te doen met nr. 8 (heb niet zo heel veel kracht in mn armen, en om het nou elke keer aan mn vriend te gaan vragen...). Standaard wordt de 4,5 mm meegeleverd. Is dit niet grof genoeg? Moet ik er nog een 8 mm bij bestellen om zoiets te krijgen als Bibi bv?
Door YaYa
Ja, hij is wel binnen maar er is een ring kapot. Ze zouden een vervangende sturen maar die is nog niet binnen. Ik heb het dus nog niet kunnen proberen. Ik heb wel gezien dat de schijf 4,5 mm erg klein is. Ik heb ook een schijf van 10 mm besteld en dat lijkt me beter. Ik denk dat het dan ietsjes fijner is als bibi.
Door Jel
Dan wacht ik nog even af denk ik.

Hoe doen jullie dat trouwens als je de barf bevroren aangeleverd krijgt? Dat kan je bevroren nog niet malen denk ik maar als het laat ontdooien kan je het niet opnieuw invriezen?
Door spreeuwtje
ik heb de nr 8..
en soms is het best zwaar malen..
bijv. bij een kip of een eenden karkas..
de ruggenwervel is best zwaar..
maar ik moet wel zeggen dat ik "lui" ben en geen zin heb om dat karkas in erg kleine stukken te knippen of te meppen..
de rug knip ik dus in 2en..

wat ik wel wil aanraden is een stamper erbij te bestellen..
want het spul doorduwen met alleen je handen is bijna niet te doen..
veel botjes zijn best scherp..

dingen die nog stijf bevroren zijn kun je niet malen..
je moet dingen toch in stukken knippen..
maar als het 1 nachtje ligt bij elkaar in de doos.. ben je al een heel eind.. (bij normale temperatuur)
het wordt hier bij mij altijd wel een vieze drup bende..
maar een sopje met dettol doet wonderen..  ;D
Door Tallie
Hoihoi,

Ik heb zelf 4 katten en dan gaat het ook erg snel. Ik ben net overgestapt op de kivo. Dat is eigenlijk hondenvoer, maar ze zijn hard bezig om ook een kattenvariant te maken. ik denk dat die er zeer binnenkort ook wel is hoor. Kivo is eigenlijk vergelijkbaar met carnibest en bibi, maar dan wel veel rijker aan voedingsstoffen, dus eigenlijk zelfs nog beter. Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar, zoals compleet, kip en rijst met vis. Kun je ook nog kiezen dus. Mijn katten waren bibi gewend, maar eten dit ook. Wellicht een optie, want dan hoef je zelf niet te malen. Ze krijgen bij mij af en toe een eendagskuiken of een blikje vis erbij en dat zou in principe genoeg moeten zijn hoor. Ik weet alleen niet of er verkooppunten bij je in de buurt zijn. Dat zou je even na moeten kijken. Zelf haal ik het in 's Gravendeel. Er zijn verpakkingen van verschillende formaten. Voor mijn 4 katten heb ik nu kiloverpakkingen genomen. Het is trouwens een stuk minder bloederig als bibi (leuke bijkomstigheid). Succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Door koekje
Tallie schreef: Hoihoi,

Ik heb zelf 4 katten en dan gaat het ook erg snel. Ik ben net overgestapt op de kivo. Dat is eigenlijk hondenvoer, maar ze zijn hard bezig om ook een kattenvariant te maken. ik denk dat die er zeer binnenkort ook wel is hoor. Kivo is eigenlijk vergelijkbaar met carnibest en bibi, maar dan wel veel rijker aan voedingsstoffen, dus eigenlijk zelfs nog beter. Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar, zoals compleet, kip en rijst met vis. Kun je ook nog kiezen dus. Mijn katten waren bibi gewend, maar eten dit ook. Wellicht een optie, want dan hoef je zelf niet te malen. Ze krijgen bij mij af en toe een eendagskuiken of een blikje vis erbij en dat zou in principe genoeg moeten zijn hoor. Ik weet alleen niet of er verkooppunten bij je in de buurt zijn. Dat zou je even na moeten kijken. Zelf haal ik het in 's Gravendeel. Er zijn verpakkingen van verschillende formaten. Voor mijn 4 katten heb ik nu kiloverpakkingen genomen. Het is trouwens een stuk minder bloederig als bibi (leuke bijkomstigheid). Succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt.
euh, leg dat eens uit. ik begrijp het niet zo goed.
vers is toch vers? of is het veredeld astronautenvoer?
Door flin
koekje schreef: euh, leg dat eens uit. ik begrijp het niet zo goed.
vers is toch vers? of is het veredeld astronautenvoer?
hmmm, miss wat voor mijn katzels?
Tallie schreef: maar dan wel veel rijker aan voedingsstoffen, dus eigenlijk zelfs nog beter. Er zijn verschillende varianten verkrijgbaar, zoals compleet, kip en rijst met vis. Kun je ook nog kiezen dus.
KIVO is een unieke samengestelde diepvriesmaaltijd met als voornaamste ingrediënt en belangrijkste bron van hoogwaardig eiwit: kip.
Dit aangevuld met goed verteerbare groenten, granen, vetten, vitamines en mineralen
Door verwonderd
flin schreef: hmmm, miss wat voor mijn katzels?

KIVO is een unieke samengestelde diepvriesmaaltijd met als voornaamste ingrediënt en belangrijkste bron van hoogwaardig eiwit: kip.
Dit aangevuld met goed verteerbare groenten, granen, vetten, vitamines en mineralen

oeps, dus niets voor mijn bosliefje ;)
Door YaYa
Ja, en ook niet voor mijn poezels. Ik wil ze geen granen voeren. En groenten heb ik ook geen belangstelling voor. Ik blijf dus wel lekker zelf malen. Ben daar nu een week of 4 mee bezig en het gaat super. Ze vinden het hartstikke lekker. Nadeel is dat ze het zo lekker vinden dat ze nu een kg per dag eten ipv 800 cb die ik eerst gaf. Maar ze zien er goed uit.
Het malen is best wel een klus maar als ik dan zie hoe lekker ze het vinden, is het me dat wel waard. En nu zit er ook nog een verkooppunt dat herbyproducten levert, redelijk dichtbij dus ik ben tevreden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door