Katten zijn gewoon moeilijk en vaak hebben ze de langste adem omdat het baasje niet sterk genoeg in z'n schoenen staat

Moderators: koekje, pearlsofpassion
Annibal schreef: Oh, ok, nooit gedacht dat dat ook gewoon kon.. Veel te leren dus nogdaar zijn vragen toch voor?....om te stellen?Wederom thnx voor de info, sorry dat ik zo veel vragen stel hoor..
flin schreef: daar zijn vragen toch voor?....om te stellen?Haha, tja, nouja, ik wil ook niet al te lastig zijn![]()
![]()
wat voor vlees denk je dat er in de kvv gebruikt wordt?
maar miss informatief om te lezen:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=274
spuugt Max gal omdat z'n maag te leeg is, of spuugtie direct na't eten al z'n onverteerde voer er direct uit, of spuugtie als 't al in z'n maag geweest is, en licht verteerd?
kipfilet, en rund- en paardenvlees is miss idd een makkelijk beginnersvleesje, wat de meeste katten ook errug lekkur vinden,
...en miss toch wat meer keren per dag voeren?
vervelend hoor, voor Max èn voor jou!
Kruimel schreef: Tja, weet je, in de brokken zit ook geen biologisch vlees, of jij moet de Yrrah voeren (vonden ze hier nog te goor voor in de kattenbakbakHmm, dat zou evt. wel kunnen betekenen dat ik dan toch eerder aan het barfen ga slaan als ik zelf had verwacht, haha! Dank je voor deze tips, heel erg fijn! Geef jij ze alleen van dat soort vlees? Of doe je er ook prooidieren enzo tussendoor? Ik heb vanmorgen op een dierenwinkel-website zitten kijken die bezorgt (ik had de naam uit het topic over de kat van Mirdj) en ik kon er maar weinig dingen vinden die ik mijn katten zo maar voor zou durven schotelen. Hele konijnen en duiven met de veren er nog aan! Volgens mij gaan die van mij me dan vriendelijk aanwijzen waar de bestekla is, zodat ik het even voor ze kan fileren). Wat er wel in zit dat wil je niet weten, of als je het wel weet dan laat je het wel uit je hoofd om het aan je kat te voeren. Vind ik dan dus.
Vlees van de slager of uit de super is goedgekeurd voor menselijke consumptie. Er zit vast wel een restje van 'teenoftander in maar daar gaan mensen niet van dood en katten ook niet. De controle op allerlei stoffen is in NL ook behoorlijk streng, niet waterdicht en natuurlijk wordt er gesjoemeld maar 100% zekerheid heb je nergens. Iig is het vele malen beter van kwaliteit dan welke brok dan ook. Natuurlijk is biologisch beter maar daar is vaak moeilijk aan te komen en de portemonnee stelt ook grenzen
Ik voer met enige regelmaat afgeprijsd gehakt, lekker makkelijk voor de tandelozen, en kipfilet heel soms, en een lappie zalm van Appie, afgeprijsde runderlappen en dat soort spul. Niks mis mee, prima te knagen.
Sjors hier kan d'r ook wat van, kotsen. Ik heb echt al vanalles geprobeerd om er een vinger achter te krijgen (nou ja, figuurlijk dan he) antihaarbalpasta, extra antivlo (hij is erg allergisch voor vlooien) beetje opwarmen ... van sommige dingen gaat meneer letterlijk barfen en van andere niet, of het nou vers uit de koelkast komt of niet. En van CB heb ik wel vaker gehoord dat katten er niet zo goed op reageren. Ik voer het zelf niet, heb het wel eens geprobeerd en de apen vonden het maar zeer matigjes, ze hadden een voorkeur voor het natte karton van Prins
maar Sjors gaat dus aan de kots van bv de botmix #1 van Herby, en weer niet van de botmix #2, en van sommige soorten vlees, bv lam en geit. Zover ben ik nu dus.
Oja, ik voer 2 a 3x per dag, iig de ouwetjes, ook met het idee dat Sjors dan minder kotst.