Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
nelis schreef: Dan zit het wel goed. Ben zelf verzot op sushimi van blue fin en koop regelmatig een stuk van 2-3 ons bij Simonis in Scheveningen. Ace, mijn rode pers, bietst dan altijd wat stukjes. Hij is de CB twijfelaar (maar het gaat steeds beter als ik maar de lam variant voer). Hij is dus verzot op de blue fin. Ik eet het niet dagelijks en zoveel krijgt hij nou ook weer niet van me. Het blijft een kostbaar voorgerechtje...
Ja dat kan ik me voorstellen ;D duur grapje.... verse vis :-\
Door zurca
En dan hier een kat die dus geen versvlees wil eten! Maar ook geen blikvoer wil eten...
Hoe zorg ik er dan voor dat ze toch wat extra vocht binnenkrijgt?! Soms geef ik haar water met een klein beetje melk, dan drinkt ze alles op maar tja...melk is natuurlijk ook niet ideaal en "kattenmeilk"....juist dat hoeft mevrouw niet!
Door boskat
Voeg citaat toe 
En dan hier een kat die dus geen versvlees wil eten! Maar ook geen blikvoer wil eten...

Zo`n kat heb ik er hier ook bij :(
De andere 6 staan op Carnibest ,maar deze lust alleen brok,heelsosm en beetje tonijn uit blik,maar dat moet je niet iedere week gaan geven,want dan trekt ze haar neus ook op
Heb haar 2 dagen geen eten ,lees brokken gegeven ,om haar aan de CB te krijgen,nou ze at niet!!
Lukte ook niet met wat Cb door de brokken of door de tonijn te doen ,dat laat ze dan rustig staan ,eet ze gewoon niet
Dan alleen maar brok,jammer maar het is niet anders
Door zurca
boskat schreef: Voeg citaat toe

Zo`n kat heb ik er hier ook bij :(
De andere 6 staan op Carnibest ,maar deze lust alleen brok,heelsosm en beetje tonijn uit blik,maar dat moet je niet iedere week gaan geven,want dan trekt ze haar neus ook op
Heb haar 2 dagen geen eten ,lees brokken gegeven ,om haar aan de CB te krijgen,nou ze at niet!!
Lukte ook niet met wat Cb door de brokken of door de tonijn te doen ,dat laat ze dan rustig staan ,eet ze gewoon niet
Dan alleen maar brok,jammer maar het is niet anders
Hahaha....weet je wat ik gedaan heb om Speedy aan de cb te krijgen?!
Ik heb pindasaus door de cb gedaan, Speedy is namelijk gek op pindasaus...Maar helaas, niet op pindasaus met cb.
Speedy wil verder alleen maar junkfood. Stukje kipfilet?! Heerlijk als het gebakken is en met pindasaus....Vis?! Heerlijk als het van een pizza afkomt...Friet ook heerlijk...Chips?! Ohw doe maar een zak....
Gezond eten?! Mwahhhh geef maar aan een ander...
Door boskat
Nou dit exemplaar blieft helemaal niks anders dan brok en neee geen brok met een ietsjepietsie Cb, of wat dan ook,madam wil brok !!!
En ze krijgt brok
Heeft ook nooit blikvoer gegeten,alleen brok,verdenk haar er van dat ze vegetarier is:-)
Door Yves
Ik ben me net pas aan het verdiepen in vers voeding, dus ik heb er nog weinig verstand van. Toch kan ik misschien helpen. Er zijn brokken voor honden met natuurlijke conserverings- geur- kleur- en smaakstoffen en die niet worden geexpandeerd maar worden gebakken. Deze brokken zijn van Magnusson. Ik heb ff gekeken of zij ook brokjes voor katten hebben,maar hun site doet het niet. Deze brokken worden verkocht door Natuurlijk! voor dieren, Rijnstraat 28 in Amsterdam. Tel 020-679 70 03. Misschien kun je hun ff bellen en kunnen zij je verder helpen
Door sylvia
Yves schreef: Ik ben me net pas aan het verdiepen in vers voeding, dus ik heb er nog weinig verstand van. Toch kan ik misschien helpen. Er zijn brokken voor honden met natuurlijke conserverings- geur- kleur- en smaakstoffen en die niet worden geexpandeerd maar worden gebakken. Deze brokken zijn van Magnusson. Ik heb ff gekeken of zij ook brokjes voor katten hebben,maar hun site doet het niet. Deze brokken worden verkocht door Natuurlijk! voor dieren, Rijnstraat 28 in Amsterdam. Tel 020-679 70 03. Misschien kun je hun ff bellen en kunnen zij je verder helpen

Ja maar ja zit je nog steeds met de zelfde droge meuk, brokken zijn gewoon slecht voor katten omdat het droog is en dat is dan buiten alle andere dingen waroom het niet gezond is.
Door Yves
Je hebt gelijk, dus begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel alleen, als een kat/hond verslaafd is aan brokken dan kun je toch beter brokken geven met minder schadelijke toegevoegde stoffen. En die bestaan dus.
Door zurca
zurca schreef: Hahaha....weet je wat ik gedaan heb om Speedy aan de cb te krijgen?!
Ik heb pindasaus door de cb gedaan, Speedy is namelijk gek op pindasaus...Maar helaas, niet op pindasaus met cb.
Speedy wil verder alleen maar junkfood. Stukje kipfilet?! Heerlijk als het gebakken is en met pindasaus....Vis?! Heerlijk als het van een pizza afkomt...Friet ook heerlijk...Chips?! Ohw doe maar een zak....
Gezond eten?! Mwahhhh geef maar aan een ander...
*psssssssttttt*

Speedy heeft een beetje bibi gegeten! :o 8)

Ik heb sinds kort bibi voor de honden en katten. Nou Tobias en Noa vreten het bakje al bijna leeg voordat het op de grond staat ::) Dus ik dacht "kom....laat ik nou voor de grap ook wat bij Speedy neerzetten" Echt als grapje hoor want eerder moest ze van de Bibi ook niks weten.
Maargoed, een theelepel bibi op een schotel en ze rook eraan...Dat is al bijzonder want normaal gaat ze gelijk graven om zo'n bakje met vlees. Toen begon ze toch aan haar brokjes...Maar even later hoor ik haar likken, ga ik kijken....heeft ze het op ???
Dus gisterenavond zeker een volle eetlepel op de schotel, dit was een ander smaakje en waarempel....weer opgegeten :o
Vanavond staat er cb op het menu maar voor overmorgen maar weer bibi ontdooien....Ben benieuwd ;)
Door *Robin*
zurca schreef: *psssssssttttt*

Speedy heeft een beetje bibi gegeten! :o 8)

Ik heb sinds kort bibi voor de honden en katten. Nou Tobias en Noa vreten het bakje al bijna leeg voordat het op de grond staat ::) Dus ik dacht "kom....laat ik nou voor de grap ook wat bij Speedy neerzetten" Echt als grapje hoor want eerder moest ze van de Bibi ook niks weten.
Maargoed, een theelepel bibi op een schotel en ze rook eraan...Dat is al bijzonder want normaal gaat ze gelijk graven om zo'n bakje met vlees. Toen begon ze toch aan haar brokjes...Maar even later hoor ik haar likken, ga ik kijken....heeft ze het op ???
Dus gisterenavond zeker een volle eetlepel op de schotel, dit was een ander smaakje en waarempel....weer opgegeten :o
Vanavond staat er cb op het menu maar voor overmorgen maar weer bibi ontdooien....Ben benieuwd ;)
Jeeeey dat klinkt goed!!!
hopen dat het geen vlaag is en dat hij het lekker blijft eten!!!
Door Kipsel
Ik heb ondertussen begrepen dat brokken niet goed zijn voor onze lieve katten, maar als een kat uiteindelijk echt geen kvv wil eten kunnen we toch beter een "goed" merk brokjes proberen te vinden?!

Voor mijn katten die geen kvv eten gebruik ik brokjes van het merk Felidae. Dit is bij mijn weten niet in de dierenwinkel te krijgen, maar wel via internet te bestellen. Ik ben hierop overgegaan omdat het (als ik goed gelezen heb) alleen rijst als eiwitbron heeft. Verder bevat het probiotica en cranberries voor gezonde urinewegen. Alle ingredienten zijn natuurlijk en er zijn geen chemische conservinringsmiddelen toegevoegd. Daarnaast combineert het heel goed samen met de carnibest. Meer info over de inhoud van deze brokjes kun je vinden op:
http://www.canidae.com/cats/cat_and_kitten/dry.html

Hiernaast geef ik blikvoer van de merken Schesir en Feline Porta 21. Dit ziet er net zo uit als de gimpet blikjes, maar dan zijn er veel meer smaken van verkrijgbaar, ook via internet te bestellen. Het is beide natuurlijk voer (gekookt vlees in vleesnat) zonder chemische toevoegingen. De Feline porta is ook volledig voer, van de schersir weet ik dat niet zeker.
Meer hierover:
http://www.schesir.nl
http://www.specialcats.nl/index.php?id=185 (ik bestel het overigens tegelijk met de Felidae brokken bij MT Kathadin's Cats & Dogs Shop)

Ik heb 3 katten waarvan er 1 volledig carnibest eet. De andere twee eten gedeeltelijk blikvoer en brok. Binnenkort komt er een vierde kat bij (kitten) welke ik echt op de carnibest wil hebben. Ik hoop dat ik hem ervan zal kunnen overtuigen. Meteen doe ik dan ook weer een poging om de andere 2 van de carnibest te overtuigen, want ookal zijn er best "goede" brokken te verkrijgen, blikvoer is altijd nog ietsje beter, maar KVV is het allerbeste!!!
Door Lizzy
Ik ben van mening dat er geen goede brokken voor katten bestaan. Brokken zijn altijd veel te droog voor een dier als een kat (en andere carnivoren). Als je dan toch persee gekookte voeding moet geven, dan toch beter blikvoer van een beetje fatsoenlijk merk.

Volgens mij zijn de volgende blikmerken wel aardig:

Almo Nature
Innova
Door sylvia
Ik vind dat katten eigenlijk nooit geen brokken zouden moeten krijgen omdat hun nieren er gewoon aan kapot gaan, dus als ze geen vers willen eten dan een gekookte voer uit blik. Brokken zijn voor katten gewoon te droog en dus erg ongezond en dus voor mij geen geschikt kattenvoer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door