Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door frodo quin
Ik vind het ook veel, maar ik heb/had ook wel katten die de pech hadden niet veel te mogen eten zonder dik te worden. De kleinste hier had trouwens het meeste nodig om op gewicht te zitten. Bij mij gingen de hoeveelheden van 100-150gram voor katten van 4,2 tot 5,3 ideaal gewicht. In de zomer krijgen/kregen ze minder dan in de winter.

Je kan natuurlijk bij 200 gram beginnen en kijken wat het effect is. Hoeveelheden zijn echt kat afhankelijk, dus het is sowieso zoeken. Ik ben het eens met je da dat een crash dieet de oplossing niet is :)
Door Hope
frodo quin schreef:Ik vind het ook veel, maar ik heb/had ook wel katten die de pech hadden niet veel te mogen eten zonder dik te worden. De kleinste hier had trouwens het meeste nodig om op gewicht te zitten. Bij mij gingen de hoeveelheden van 100-150gram voor katten van 4,2 tot 5,3 ideaal gewicht. In de zomer krijgen/kregen ze minder dan in de winter.

Je kan natuurlijk bij 200 gram beginnen en kijken wat het effect is. Hoeveelheden zijn echt kat afhankelijk, dus het is sowieso zoeken. Ik ben het eens met je da dat een crash dieet de oplossing niet is :)
Ik begreep vooral dat het erg slecht kon zijn voor de lever, vandaar ook mijn voorzichtigheid. Maar ik zal hem eens wat minder geven. Hij valt trouwens wel af hoor, dat zie je wel. Maar wel langzaam.
Door frodo quin
Als hij afvalt zou ik niet minder gaan geven, dat zou ik maar doen als hij niet meer afvalt, maar wel nog te zwaar is. Snel afvallen is idd (oa) niet goed voor de lever, zeker niet bij een kat die te dik is, wat niet wil zeggen dat het super traag moet gaan. Persoonlijk zou ik (omgerekend van mensen advies) denken dat 100 gram per week een prima tempo is.
Door pearlsofpassion
frodo quin schreef:Als hij afvalt zou ik niet minder gaan geven, dat zou ik maar doen als hij niet meer afvalt, maar wel nog te zwaar is. Snel afvallen is idd (oa) niet goed voor de lever, zeker niet bij een kat die te dik is, wat niet wil zeggen dat het super traag moet gaan. Persoonlijk zou ik (omgerekend van mensen advies) denken dat 100 gram per week een prima tempo is.
Oh ja, hier sluit ik me bij aan. Je moet geduld hebben en een kat de tijd geven af te vallen.
Ik deed er steeds 5 of 10gr af eens Cuzco stabiel bleef. Hij is begonnen op 150gr en krijgt nu nog 115gr. Hij heeft ooit heel kort nog wat minder gehad maar dat ging dus niet goed. Dus hij blijft iets te dik maar dat is dan maar zo... hij weegt nu een kleine 6kg en 5,5 zou echt wel genoeg zijn.
Hij kan ook wel weinig eten voor zijn gewicht, daar heeft hij geen geluk in.
Door Hope
pearlsofpassion schreef:Oh ja, hier sluit ik me bij aan. Je moet geduld hebben en een kat de tijd geven af te vallen.
Ik deed er steeds 5 of 10gr af eens Cuzco stabiel bleef. Hij is begonnen op 150gr en krijgt nu nog 115gr. Hij heeft ooit heel kort nog wat minder gehad maar dat ging dus niet goed. Dus hij blijft iets te dik maar dat is dan maar zo... hij weegt nu een kleine 6kg en 5,5 zou echt wel genoeg zijn.
Hij kan ook wel weinig eten voor zijn gewicht, daar heeft hij geen geluk in.
Dit is wel een goed idee, dat kan ik nog wel proberen.

Ze zijn nu veel buiten in de kou, wellicht dat hij daardoor op deze hoeveelheid wel af blijft vallen? Ik zal in de gaten houden of dat ook nog gebeurd als het weer warmer wordt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door